Sträcka: OSL-EWR
Datum: 2019-03-30
Från kabinklass: SAS GO
Till kabinklass: SAS business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 37200p
Bid Strength: Något snäpp över lägstagräns.
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca 2 veckor innan
Hur många biljetter i den önskade...
Det var förvisso sommarmånad men mina biljetter CPH-PVG låg kring 300-350 euro enkel väg, mindre än 1 månad. Antar att ORD-linjen är något mer premiumtät och därmed högre priser, dock framkommer ju i tråden att denna association inte alltid finns.
Flyger till Chicago i början av november. Tidigare har Go -> Business legat kring 300-350 euro. Idag får jag fram 511 (3 nov) samt 534 euro hem (7 nov). Är det ett nytt prismönster vi ser med nya kabinen etc?
Åkte CPH-PVG och den danske kaptenen påpekade kanske 2-3 ggr under flygningen att det är bra att sträcka på benen. Han tog själv två st rundturer runt hela kabinen iförd en röd ferrarikeps
Hur kommer det sig att det är bättre att checka in på flygplatsen? Eller menar du att man då fysiskt går till incheckningsdisken och kan ta det där och då? :)
De fastnar nog vid att planet kommer in snett, såsom Aurora skrev (crabbing). Syftet är ju ändå att planet ska ligga rakt med landningsbanan och därigenom möjliggöra en säker landning.
Denna skulle väl kunna tituleras som en skräcklandning :cool::
Exakt detta har hänt mig med just i Finland (Helsingfors). Kan inte varit mer än 20-30 mL kvar av hårprodukten, men den åkte i soptunnan. "Står X på burken". Att de är konsekventa är väl förvisso det positiva i det hela.