+1 på Joolz Aer. Väldigt nöjda och toppen att använda även hemma när man inte vill använda stora vagnen.
Edit: Alltid funkat bra att ta ombord som handbagage. Har ett par gånger fått visa hur liten den blir ihopfälld innan vi fått ok.
Har bara ett instick till tidigare diskussion om högre status skulle ge dedikerad support. Här hemma har vi EBG och EBS. Förra veckan ringde vi från varsina telefoner och kom fram samtidigt. EBS kom till engelsktalande (trots "tryck 1 för svenska") och EBG till svensktalande med skånsk dialekt...
Det går väl inte att ringa in och boka/betala f&f kampanj med presentkort? Tänker om man vill utnyttja fler än två presentkort (flera personer i bokningen).
Har ingen insyn hos Amex, men låter mest troligt att de inte matchar betalningarna med de utestående fakturorna i tid. Någon typ av manuell handpåläggning bör ske iom bokföringen.
Vi lyckades inte alls genom svenska kundtjänsten. Det verkar vara alldels för många oerfarna som svar i telefon just nu. När det är så nära inpå resa blir det kritiskt. Vi körde på åtminstone 5 huaca med väntetid varje gång.
Under sista samtalet till svensk kundtjänst kom jag faktiskt fram...
Svarar själv på frågan efter samtal med SAS och genomgång av försäkringar. Kan möjligtvis hjälpa någon annan framöver.
Sas svarade att så länge vi kan visa att vårt alternativ inte är dyrare än allt annat i området för natten så bör det gå igenom. Finns alltså inget bestämt belopp.
För amex...
Också drabbad av ovan inställda flyg. Har ringt SAS runt 4 gånger under dagen och endast kommit fram till engelsktalande kundservice. Första kunde inte ens se att flyget var inställt. Andra började leta, men mutade och la sen på. Sista jag fick tag i satte på mute direkt och jag fick efter en...