Senaste material av Pajamas01

  1. P

    Star Alliancelounger på Arlanda och Kastrup efter SAS lämnar Star Alliance?

    Har jag förstått rätt att det inte finns någon lounge tillgänglig om man reser i business med Turkish från Arlanda?
  2. P

    Diamond Challenge för EBG

    Vad räknas som segment? Om man ska till Amsterdam och flyger ARN-CPH-AMS med SAS, räknas det som två eller ett segment? Edit: ska lägga till att jag har fått mailet och har brytpunkt 31 juli till 1 augusti. Precis inne på mitt 7 kvalificeringsår och har 0 poäng intjänade sedan 1 augusti.
  3. P

    Tillgång till Swiss Lounge i Zürich med flickvän OCH svärmor? (Lufthansa Senator/ SAS Gold status)

    Tackar för informationen! Jag har bara sett den automatiska när jag åkt från E-piren, aldrig när jag åkt till. Skönt att veta!
  4. P

    Tillgång till Swiss Lounge i Zürich med flickvän OCH svärmor? (Lufthansa Senator/ SAS Gold status)

    Tack allihopa för era svar! Visste inte att det gick att köpa sig in i businessloungen så vi kör på det! Om de båda orkar så blir det nog en tur över till E-piren eftersom vi har så gott om tid.
  5. P

    Tillgång till Swiss Lounge i Zürich med flickvän OCH svärmor? (Lufthansa Senator/ SAS Gold status)

    Hej. Jag söker tips på hur jag bäst får in flickvännen OCH svärmor i Swiss Star Gold-loungerna i Zürich. Vi flyger i ekonomi så behöver komma in på status. Jag har tagit svängen genom E-piren några gånger, och det vore kul att visa svärmor en bra lounge. Det ser ut som att man max får ta med sig...
  6. P

    Diskussion om bokade Award-bokningar

    Förstår helt hur du menar - dock är det här mest av en bonus/kul resa som jag kan klara mig utan, även om det skulle vara tråkigt såklart. Den är över 300 dagar bort så kan även uppstå privata hinder. Med det sagt blir jag nyfiken på varför det hjälper med att ta bort turkish?
  7. P

    Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2024

    Bonusprogram: Eurobonus Flygbolag: Turkish, Eva Air, ANA, Ethiopian Kabinklass: Biz Avreseort: ARN Destination: SIN (ca 24h), KUL (ca 24h), TPE (90h), NRT (ca 24h) Enkelresa eller Tur&retur: T/R Antal poäng, per person: 82500 Skatter & avgifter, per person: ca 2500 kr Antal resenärer: 1 När...
  8. P

    Vad var det som hände oss? (mardrömsscenario med Air India)

    Enligt vår upplevelse fanns det inget alternativ än transferdesken. På planet innan landning kördes en video över hur man går tillväga och där nämndes väldigt tydligt den här desken. I övrigt fanns det inget annat i den delen av terminalen där vi landade mer än tansferdesk och arrivals/immigration.
  9. P

    Vad var det som hände oss? (mardrömsscenario med Air India)

    Jag tror att det är skillnad på att besöka och vara i transit. Jag och min sambo har lite på skämt börjat prata om att besöka Indien någon gång. Kanske ett sätt att bearbeta erfarenheten man fick? Ska ju vara fantastiskt men fy fan. Vi får se.
  10. P

    Vad var det som hände oss? (mardrömsscenario med Air India)

    Jag har nu nyss hört att egentligen gäller 3h vid transfer i Delhi? Det är ny info för mig. Bagaget ska inte vara något problem till PER. Var inget för oss förutom att de blev kvar på olika ställen, men det är ju en annan sak.
  11. P

    Vad var det som hände oss? (mardrömsscenario med Air India)

    Jag skulle säga 20 minuter ungefär men helt ärligt minns jag inte längre. Fokus försvann så snabbt från flyget vi missade till att hitta en lösning för att ta oss fram. Tänker du hypotetiskt? Du är inne på något intressant som jag fortfarande inte fått perspektiv på. Vi missade ju vår...
  12. P

    Vad var det som hände oss? (mardrömsscenario med Air India)

    Ingen fara. Det är totalen av hemförsäkring, ersättning från kortförsäkring och flygbolaget. De som tar hänsyn till varandra är de sista två, alltså kortförsäkring och flybolag. Hemförsäkringen tar enbart hänsyn till tiden utan väska. Inget vi blev rika på men ersatte åtminstone kostnaden för...
  13. P

    Vad var det som hände oss? (mardrömsscenario med Air India)

    Exakt. Jag tvivlar på att det är värt det. Ersättningen från våra försäkringsbolag har stått för en hel del mer än vad utgifterna har gått på, så jag ser oss som lyckligt lottade på den fronten. Sen hade jag helst sett att vi sluppit Delhi-upplevelsen helt såklart ☺️
  14. P

    Vad var det som hände oss? (mardrömsscenario med Air India)

    Jag försökte påbörja en process hos både SAS och Air India men kom ingenstans hos någon av dem. Som tur har försäkringarna ersatt alla merkostnader och med lite bonus till och med, Angående 261/2004, är det applicerbart även vid mellanlandningar? Vi ankom i tid till vår destination, alltså...
  15. P

    Vad var det som hände oss? (mardrömsscenario med Air India)

    Jag är förberedd att man i delar av världen kan stöta på situationer där man luras på pengar, men att det kunde ske av vad ändå såg som ett seriöst flygbolag förvånar mig. Det där därför jag försöker förstå om det fanns något hos SAS som kan ha spökat, eller helt enkelt det faktumet att Air...
Toppen