Hur var det nu igen med access till Pontus vid ankomst till T5. Har inte flygit på evigheter pga pandemin och har glömt bort vad som gällde. Minns att det var lite ändringar i ämnet förut.
Ok. Får nästan alltid uppgradering till Superior nu också (ibland även svit beroende på hotell), så blir nog ingen större skillnad mot tidigare då förutom gratisfrukosten. Hur gör man med den? Bara gå in och visa sitt medlemskort?
Satt mitt emot en herre idag i guldloungen på arlanda. Han hade 5-6 kokta ägg på sin tallrik som han smusslade ner i en påse avsedd för vätskor i säkerhetskontrollen. Avslutningsvis slank det ner en inte oansenlig mängd servetter i ryggsäcken också. Lustigt beteende.
Vill åter vädra lite "missnöje" med hur bussen fungerar.
Idag fick jag först vänta 10 minuter precis som vanligt men sen även ungefär 10 minuter till i bussen innan den körde iväg pga att det kom ströpassagerare hela tiden i korridoren. Många irreterade resenärer på bussen som frågade föraren...
Fast just den biten om att flyget är en potentiell fara är väl vanligt att man får ersättning för. Tekniska fel brukar väl vanligtvis kunna rendera i en sådan fara. Annars skulle man ju flyga vidare med "felet".