Någon som vet om SAS erbjuder hotell (och i så fall vilket) vid ombokad connecting flight?
Har för många år sedan blivit hänvisad till Radisson borta vid Jumbon - var lite drygt att behöva bussas när det finns närmre hotell.
Är lite lost efter alla ombyggnationer på Arlanda. Anländer med UL-buss på bortre delen av T4. Hur kommer jag snabbast in till T5? Reser med SAS till CPH och har tillgång till fast track men med tidsnöd…
Planerar resa hem från västkusten och kan bla välja business från LAX el SFO. Lite dyrare från LA men i gengäld A350 - är det värt 4k? Hur är loungerna efter alliansbytet? Minns SA* loungen på LAX som väldigt nice. Andra faktorer att beakta?
Har letat men inte hittat info på forumet. Via sky teams lounge finder tycker jag ofta det står att tillgång till en specifik lounge beror på vilket bolag man reser med och då verkar KLM/AF vara mest frekvent. Tolkar jag detta rätt att loungetillgången nu är betydligt sämre när man reser med SAS...
Flyger AF CPH-CDG-YUL i premium, hem i C-klass. Är EBG. Kan jag använda SAS FT i CPH? Ngn lounge på CDG? På hemresan antar jag C-klass trumfar både vad gäller FT o lounge??
Någon som vet om man kan hitta vintern/vårens trafikprogram mer detaljerat än under https://www.sas.se/resmal/ ? Vill veta vilka datum vinterorterna i Europa trafikeras.
I min EB-profil har jag endast mitt tilltalsnamn och hittills har det inte varit några problem vid resor med SAS/*A. Någon som vet hur det är med AF? När jag skapar profil hos dem är det tydligt angivet att förnamnet ska var som i passet.
Ska jag köra på som hos SAS eller är det enklare att...
Någon som vet hur loungetillgången kommer vara i höst om man reser hem från EWR eller JFK i SAS business eller Plus (+EBG)? Är det på JFK guldkornen finns för jag antar att United Polaris är uteslutet from sept?
Varifrån vill du börja din resa? CPH/MMX
Var är din destination? YUL
Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T&R
När vill/behöver du resa ut? 23/10, ev 22/10
När vill/behöver du komma hem? helst 26/10 men även 27/10 funkar
Hur länge vill du vara borta? 4 nätter
Hur många personer som...
Hittar ingen aktuell tråd men har säkert redan varit uppe för diskussion. Hur hanterar man höstresor till Kanada (YUL) där byte till Delta från någon SAS-hubb känns som den mest rimliga/poänggivande resplanen? Vid sökning hos SAS får jag främst upp byte till Air Canada från EWR/BOS.
Reser mot CPH i ekonomiklass från terminal 5 i januari. Statuslös inom BA och Oneworld. Finns det något rimligt och inte alltför dyrt sätt att ända ta sig in i lämplig lounge?
Bokar bil med Hertz att hämta på SEA och hittar bra priser på elbilar. Någon som har erfarenhet av hur det är ladda i USA? Stationer verkar finnas men är det dyrare/billigare än bensin?