Senaste material av HCas

  1. HCas

    SJ Lounger

    Nån som använder loungen i Stockholm regelbundet och vet om det finns någon systematik i matutbudet? Tycker jag oftast stöter på wrapsen numera, och inte så mycket mer än lite knäckebröd och färskost utöver det. Vill minnas att det tidigare brukade finnas matigare sallader, mjukt bröd, nachos...
  2. HCas

    Clarion hotell Grand Östersund

    Jag bodde på Clarion Grand Östersund i våras. Bra läge centralt i stan och trevlig personal, blev uppgraderad vid incheckning och det var inga problem med senare utcheckning (är Strawberry Guld). Jag har ingen tydlig minnesbild av Deluxe-rummet jag blev uppgraderad till så jag gissar att det...
  3. HCas

    Nordic Choice det här gjorde ni bra!

    Okej egentligen inget som passar i en "Det här har ni gjort bra"-tråd, men ändå - jag gjorde en ganska dyr bokning i veckan för att utnyttja sommarkampanjen och fick helt korrekt antal Spenn in på kontot efter två dagar. Just köp på hotellen tror jag har krävt dialog med kundtjänst varenda gång...
  4. HCas

    SJ - Det här gjorde ni INTE bra!

    Fattar jag det rätt att SJ alltså själva uppmanar resenärer att ta en annan avgång och när man gör det så hotar SJ:s personal med böter och polisanmälan?
  5. HCas

    Grina ut i kvällspressen

    Ja, det är köer till checkin/bagdrop - jag har varit tvungen att stå i dessa köer tidigt på morgonen under charter/semestersäsongen nån enstaka gång (långt innan covid) och det handlar om ovana resenärer som ofta har väldigt mycket bagage vilket gör att allt tar oerhört lång tid. Sen borde SAS...
  6. HCas

    Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

    Ber om ursäkt ifall detta har varit uppe tidigare i tråden, men hur får man upp alternativet att betala med gamla poäng i det nya bokningsgränssnittet? Eller kommer det upp automatiskt om rummet kan betalas så? Har dock testat med lite olika sökningar men får aldrig fram annat än tre alternativ...
  7. HCas

    Mina erbjudande SJ prio

    Toppen, tack för snabbt svar! Nice förmån :)
  8. HCas

    Mina erbjudande SJ prio

    Jag har precis blivit Premium/Svart för första gången, nån som orkar förklara hur det här med byte av avgång funkar? Om jag tolkar en del skrivningar här i tråden rätt kan man byta avgång utan att betala mellanskillnaden mellan de olika biljettpriserna? Fattar jag rätt, för det låter ju väldigt...
  9. HCas

    Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

    Ja, det som hände mig var att jag skulle flyga med Norwegian från "terminal 5" vilket jag såklart tolkade som att planet skulle avgå från gamla terminal 5. Så jag fick gå från T4 till security i T5 och sen hela vägen tillbaka, istället för att bara gå in i T4. Nästa gång gör jag mer research...
  10. HCas

    Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

    Jo, visste att terminalerna är ihopkopplade airside, men inte att hela komplexet nu kallas terminal 5. Det står ju fortfarande terminal 4 på själva byggnaden, det ropas ut på Arlanda Express etc., så logiken är något oklar för mig.
  11. HCas

    Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

    Reste från gamla T4 häromdagen, dock stod det "terminal 5" som avgångsterminal så jag gick in genom nya säkerhetskontrollen och fick en helt absurt lång promenad. Är terminal 4 terminal 5 nu eller vad är grejen? Kanske dum fråga, men första gången det har hänt mig. Finns det skyltning som...
  12. HCas

    Flyg + Hotell = 5000 extra Spenn!

    Tja, ändå najs att få 5000 Spenn om man ändå behöver göra en resa under perioden som lika gärna kan bokas med norsken. Knappast någon nämnvärd skillnad mellan DY och SK på ett hopp upp till typ Umeå tänker jag.
  13. HCas

    Flyg + Hotell = 5000 extra Spenn!

    Någon annan som har fått detta erbjudande? Om jag fattar det rätt får man 5000 Spenn om man gör en hotellbokning på Strawberry samt en flygbokning på Norwegian före 23 februari, och reser före 21 april.
  14. HCas

    Strawberry - det här gjorde ni inte bra!

    Citerar mig själv. Har fortfarande efter drygt två veckor inte fått korrekt poäng krediterat för denna betalning av ett rum på ett Strawberry-hotel. Kundtjänst lovar "kolla upp" det och återkommer inte förrän jag stöter på igen. Strawberry - det här gjorde ni inte bra!
Toppen