Senaste material av Fiskgjusen

  1. F

    Ny Ringi

    https://assets.ctfassets.net/oz9qk43ly6yk/4eR52m4rdX71P21QbIaju/b018a106087d148d330e59e72d2a622a/SAS_onboard-menu_180x275_0224_accessibility.pdf
  2. F

    Hamburgare ombord på SAS

    Kommer förhoppningsvis i sommarmenyn som enligt pursern igår bara är dagar bort.
  3. F

    Jakten på polarrullen

    Ciabatta med kyckling och färskost mellan ARN och CPH igår. Smakade gott men brödet var ganska torrt - hade verkligen vunnit på en kort stund i ugnen. Är det här ”nya” polarrullen?
  4. F

    Jakten på polarrullen

    Kul och bra signal om att det finns en ambition om något bättre än idag. Ingen insight om de har några planer för nytt koncept i plus på Europa? Lådorna är oftast fräscha men börjar kännas rätt trötta.
  5. F

    SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

    Jag vet inte om jag gav uttryck för någon förhoppning. Jag hoppas dock att SAS fattar affärsmässigt kloka beslut - vilket borde vara att upprätthålla Sverige och Norges möjligheter med direktflyg till USA, med smidiga connections och i övrigt koncentrera sig på Köpenhamn. Om det är någon fråga...
  6. F

    SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

    https://check-in.dk/sas-stadig-langdistanceruter-fra-stockholm-og-oslo/ SAS vd utlovar ytterligare någon långlinje från Stockholm och Oslo, däremot är hela artikeln bakom betalvägg.
  7. F

    SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

    SAS garanterar väl fortfarande att gaten är öppen till 15 min före avgångstid på inrikes och Europa? Så ja, du stressade alldeles i onödan.
  8. F

    Hamburgare ombord på SAS

    En flottig mikroburgare och Charles Heidsick. Vad kan gå fel?
  9. F

    Hamburgare ombord på SAS

    Känns som en 190 graders sväng från dill- och pepparrotsinlagd svamp som var på modet för några år sedan. Ingen hamburgare syntes till på ARN-LHR idag däremot en riktigt bra kycklingsallad. Men lådorna börjar bli rätt trötta nu - så väldigt kul om det kommer lite nytt till sommarmenyn!
  10. F

    SAS - Sommarprogram 2024!

    Tisdagar från CPH och onsdagar från ARN till Tirana verkar ligga inne i sommar. Har kanske missat att de kommunicerat Stockholm också?
  11. F

    Flygbolaget BRA ansöker om företagsrekonstruktion.

    Det är märkvärdigt svårt att få någon som helst data kring den här rekonstruktionen. BRA verkar inte publicera några trafiksiffror, än mindre någon finansiell data. Moderbolaget Braganza har en årsredovisning från 2022 publicerad på sin site. Av att döma av de BRA relaterade siffrorna bränner...
  12. F

    Flygbolaget BRA ansöker om företagsrekonstruktion.

    Bra stats! Det finns nog en affär i botten som är ganska intressant och som borde gå att driva med vinst. Tror dock charteräventyret med A320/319 bränner i fickorna. Roade mig på kvällens SK16 från Luleå att kika på BRAs Airbus flotta. Helt ovetenskapligt, enligt Flightradar har de utfört 98...
  13. F

    Flygbolaget BRA ansöker om företagsrekonstruktion.

    Ja, kanske. Men tror precis som @fcx att grundmodellen för BRA är så väsensskild från vad LH, Eurowings eller kanske ens SAS skulle kunna åstadkomma. De enda, som möjligtvis har en befintlig affär som skulle gynnas är nog SAS. Möjligen ett offensivt Norwegian/Widerøe. BRA påminner till delar...
  14. F

    Flygbolaget BRA ansöker om företagsrekonstruktion.

    Mer skeptisk till det, finns så lite skalfördelar om du inte kan mata vidare från Arlanda. Om man tittar på BRAs linjenät är det ganska få destinationer från Stockholm som de redan idag inte går vinge mot vinge med SAS mfl. Kan egentligen bara se Halmstad, Växjö och numera Kalmar där de är...
  15. F

    Flygbolaget BRA ansöker om företagsrekonstruktion.

    Vore det inte en möjlighet för SAS att flytta fram positionerna på svensk inrikes om BRA går i konkurs? BRA har prisat sig in på delar av SAS charterproduktion men hen som gjort den affärsplanen borde kanske se sig om efter ett nytt jobb. Flyger konstant tomflygningar mellan olika regionala...
Toppen