Ciabatta med kyckling och färskost mellan ARN och CPH igår. Smakade gott men brödet var ganska torrt - hade verkligen vunnit på en kort stund i ugnen. Är det här ”nya” polarrullen?
Kul och bra signal om att det finns en ambition om något bättre än idag. Ingen insight om de har några planer för nytt koncept i plus på Europa? Lådorna är oftast fräscha men börjar kännas rätt trötta.
Jag vet inte om jag gav uttryck för någon förhoppning. Jag hoppas dock att SAS fattar affärsmässigt kloka beslut - vilket borde vara att upprätthålla Sverige och Norges möjligheter med direktflyg till USA, med smidiga connections och i övrigt koncentrera sig på Köpenhamn. Om det är någon fråga...
https://check-in.dk/sas-stadig-langdistanceruter-fra-stockholm-og-oslo/
SAS vd utlovar ytterligare någon långlinje från Stockholm och Oslo, däremot är hela artikeln bakom betalvägg.
Känns som en 190 graders sväng från dill- och pepparrotsinlagd svamp som var på modet för några år sedan. Ingen hamburgare syntes till på ARN-LHR idag däremot en riktigt bra kycklingsallad. Men lådorna börjar bli rätt trötta nu - så väldigt kul om det kommer lite nytt till sommarmenyn!
Det är märkvärdigt svårt att få någon som helst data kring den här rekonstruktionen. BRA verkar inte publicera några trafiksiffror, än mindre någon finansiell data. Moderbolaget Braganza har en årsredovisning från 2022 publicerad på sin site.
Av att döma av de BRA relaterade siffrorna bränner...
Bra stats! Det finns nog en affär i botten som är ganska intressant och som borde gå att driva med vinst. Tror dock charteräventyret med A320/319 bränner i fickorna. Roade mig på kvällens SK16 från Luleå att kika på BRAs Airbus flotta. Helt ovetenskapligt, enligt Flightradar har de utfört 98...
Ja, kanske. Men tror precis som @fcx att grundmodellen för BRA är så väsensskild från vad LH, Eurowings eller kanske ens SAS skulle kunna åstadkomma.
De enda, som möjligtvis har en befintlig affär som skulle gynnas är nog SAS. Möjligen ett offensivt Norwegian/Widerøe. BRA påminner till delar...
Mer skeptisk till det, finns så lite skalfördelar om du inte kan mata vidare från Arlanda.
Om man tittar på BRAs linjenät är det ganska få destinationer från Stockholm som de redan idag inte går vinge mot vinge med SAS mfl. Kan egentligen bara se Halmstad, Växjö och numera Kalmar där de är...
Vore det inte en möjlighet för SAS att flytta fram positionerna på svensk inrikes om BRA går i konkurs? BRA har prisat sig in på delar av SAS charterproduktion men hen som gjort den affärsplanen borde kanske se sig om efter ett nytt jobb. Flyger konstant tomflygningar mellan olika regionala...