Senaste material av chrisljo

  1. chrisljo

    Curve betalkort

    Refi endrer MCC, så noen kort gir poeng på ReFi.
  2. chrisljo

    SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

    Finnes det noe offentlig om Scandic sine vekstplaner utenfor Norden, jeg la merke til de han noen hotell i Tyskland og Polen?
  3. chrisljo

    Norska Bill Kill: ny app för att betala räkningar kommer till SE i sommar!

    Man kan si mye om BillKill, men de har vært gjennom mange runder med compliance hos både American Express og hos det norske Finanstilsynet (og det svenske tror jeg) for å få riktige tillatelser. De var nok naive i forhold til hvor omfattende dette har vært, og dermed ofte blitt forsinket, men...
  4. chrisljo

    SAS Link - Embraer 195

    Enig med du, Embraer er nær perfekte regionals og 130ish passasjer er nok mer riktig størrelse for SAS enn 150 på A220. ATR er primært low cask på korte distanser, så ta er man uansett ikke så lenge i flyet.
  5. chrisljo

    SAS byter till Terminal 2 i Frankfurt

    SAS bruker ikke night stop til feed av long haul, det er 08xx avgangen ut fra CPH som returnerer rundt 1200 som mater long haul. Night stop er hovedsaklig i Norden for å feede feederflightene (eks KRS-CPH-FRA og så ta med seg en tysker FRA-CPH-ATL).
  6. chrisljo

    BRA börjar flyga wet lease åt SAS, bra eller dåligt?

    Varför väl? Det virker fornuftig, hvis CityJet har kapasitet, men er det bestemt eller mulig å lese av ruteprogrammet?
  7. chrisljo

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

    Hva tenker folk om denne?
  8. chrisljo

    Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

    Hvordan fungere dette når det ikke er C på et flight, kan man I et intervju så sa Aron at de vil beholde den en stund, frem til de følte ting fungerte 100%.
  9. chrisljo

    BRA börjar flyga wet lease åt SAS, bra eller dåligt?

    Er det avgjort hva som skjer med SAS’ A319, kanskje BRA er en god kjøper :)
  10. chrisljo

    15 nya SAS linjer från Köpenhamn sommaren 2025

    Kanskje økt frekvens til AMS og CDG også?
  11. chrisljo

    Ny långlinje med SAS ska annonseras i september 2024

    En ting som ikke er kommet opp enda. Flyet til Europa destinasjonene hvor feed kommer fra skal også være lønnsomme. Fra CPH fylles 08xx avgangene sørover med passasjerer fra OSL, ArN, GOT, BGO, SVG, TRD, AAL og nå snart KRS og BLL. Denne transfer-trafikken kan av geografiske ikke grunner...
  12. chrisljo

    SAS Oslo - EWR & Oslo - JFK 2025

    Tror det er nøkkelen, OSL gir one stop connection fra JFK til EVE (Lofoten), Tromsø og Bergen, og en og annen forvillet seg kanskje til resten av Finnmark eller nord Vestlandet.
  13. chrisljo

    SAS öppnar ny rutt till Seattle från Köpenhamn 21 maj 2025

    Kan XXXXXXX XXXXXX være Harstad Narvik fra CPH? Er jo inngangsporten til Lofoten... Ikke så spennende for oss nord for CPH, men kan være et av flere steg for å gjøre CPH til inngangsporten til Nord-Norden.
  14. chrisljo

    Ny långlinje med SAS ska annonseras i september 2024

    Sant, men MIA med samme avstand kan gjøres på ca 22 timer: I teorien kan samme maskin snu på CPH, men er nok fornuftig å la den ta en senere avgang. http://www.gcmap.com/mapui?P=cph-atl,cph-sea,cph-mia
  15. chrisljo

    Ny långlinje med SAS ska annonseras i september 2024

    Seattle virker som et safe bet, Delta ønsker å vokse der og ruten går vel akkurat rundt på 24 timer. LAX/SFO har vel nye O&D så SEA kan ta transfer på vestkysten, greit sted for et hopp til Hawaii er det vel også.
Toppen