Senaste nytt

Byta plats på planet m.m.

Även om man har fru och barn där? Låter konstigt att man inte skulle få besöka dem för att de sitter i business.
Der er ingen der forbyder dig samvær med din familie, det handler blot om hvor det skal foregå. Som tidligere skrevet kender jeg ikke til nogen flyselskaber der tillader besøg i en højere kabineklasse end man har billet til.

Hvis i vil være sammen under flyvningen kan det jo foregå i galleyet mellem måltiderne eller de kan komme ned at besøge dig i economy / premium economy. Selvom det skulle være tilladt ser jeg ikke hvordan man rent praktisk er på besøg i Air Canadas business class - deres sædekonfiguration indbyder ikke ligefrem til besøg.

Hvis i vil være sammen under flyvningen er det nemmest at booke samme kabineklasse alle sammen - sådan har vi altid gjort når vi har rejst som familie. Det har altid været alle fire i business eller alle fire i economy, men det afhænger naturligvis af omstændigheder og prioriteter.

Kor en liten kapning av traden da min fraga handlar om liknande saker. Jag har en GUF2 voucher med BA, vi ar 4 stycken som ska aka (har inte gjort klart resmalet annu). Forsta tanken var att boka 4 WT+ och uppgradera 2 med vouchern och 2 med AVIOS. Nu ar det stort omojligt att hitta bonusplatser pa de dagarna vi kan aka, ar det mojligt att uppgrade halva bokningen - dvs fru och 1 barn och sedan sitter jag och det andra barnet kvar i WT+? Forhoppningen isafall skulle sa klart vara att jag skulle kunna hitta 2 rewardlatser innan avgang, annars helt enkelt sitta pa olika delar av planet.

Även om man har fru och barn där? Låter konstigt att man inte skulle få besöka dem för att de sitter i business.

Varför det? Det är inga konstigheter alls - vill du att hela familjen ska vara i businesskabinen så bokar du business åt alla. Så enkelt är det.

Se även Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor #2.

Ang. SAS support. Hon var ny. Men om man inte känner till att man inte kan boka bonusbiljetter med andra bolag via SAS hemsida så kan man nog inte räkna med att de känner till något alls om bonusbiljetter.

Jag hade varit mer förvånad om hon haft koll. Se även Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor #3.

Klart att man gör det om de frågar snällt. Har själv bytt från rad 1 till rad 3 när Madeleine och Chris med familj bordade planet från Arlanda till London. Inget jag gnällt om i pressen….

Klart att man gör det om de frågar snällt. Har själv bytt från rad 1 till rad 3 när Madeleine och Chris med familj bordade planet från Arlanda till London. Inget jag gnällt om i pressen….

Där tänker vi helt olika. Jag kan vara schyst mot mina medresenärer och medmänniskor javisst, speciellt om de har särskilda behov, men att kungafamiljen tillsynes rutinmässigt ska be andra om att få deras bättre platser känns förlegat, sniket, snålt.

Vart drar man gränsen? Grevar och baroner, TV-kockar och influensers...... :)

• Gilla
Reactions: hco
Där tänker vi helt olika. Jag kan vara schyst mot mina medresenärer och medmänniskor javisst, speciellt om de har särskilda behov, men att kungafamiljen tillsynes rutinmässigt ska be andra om att få deras bättre platser känns förlegat, sniket, snålt.

Vart drar man gränsen? Grevar och baroner, TV-kockar och influensers...... :)
Det handlar inte om komfort när kungahuset åker på rad 1. Det handlar om säkerhet utan att säga mer än så..

Det handlar inte om komfort när kungahuset åker på rad 1. Det handlar om säkerhet utan att säga mer än så..

Alltså. Det borde innebära att någon på SAS är så inkompetent att de borde få sparken. De flyttar ju på folk hela tiden. Det var ju någon här som fick flytta från rad 1 då det var en hockeyspelare som skulle sitta där när man invigde linjen till Toronto, men det sköttes ju innan boarding.

Eller så borde någon få sparken på Säpo eftersom de uppenbarligen glömt föranmäla att kungen skulle komma.

Eller så kan det vara så, att det egentligen inte har någon större betydelse men det uttrycktes en önskan när de kom ombord. Jag menar, jag har flugit med Silvia längst bak i en ATR. Så uppenbarligen är det inte så viktigt att sitta just långt fram.

Nej, det lutar åt att hade det varit essentiellt hade det varit gjort innan checkin, eller åtminstone innan boarding med en lapp o gate.

Alltså. Det borde innebära att någon på SAS är så inkompetent att de borde få sparken. De flyttar ju på folk hela tiden. Det var ju någon här som fick flytta från rad 1 då det var en hockeyspelare som skulle sitta där när man invigde linjen till Toronto, men det sköttes ju innan boarding.

Eller så borde någon få sparken på Säpo eftersom de uppenbarligen glömt föranmäla att kungen skulle komma.

Eller så kan det vara så, att det egentligen inte har någon större betydelse men det uttrycktes en önskan när de kom ombord. Jag menar, jag har flugit med Silvia längst bak i en ATR. Så uppenbarligen är det inte så viktigt att sitta just långt fram.

Nej, det lutar åt att hade det varit essentiellt hade det varit gjort innan checkin, eller åtminstone innan boarding med en lapp o gate.

Instämmer helt.
De få gånger jag bytt plats är då barnfamilj inte blivit seatade ihop
På den tiden Göran Persson pendlade från Sturup med Malmö aviation satt han alltid på sista raden och ingen i sätet brevid. Aldrig någonsin något byte av seating och tjafsade
Upplevt motsatt med SAS
T.ex en gång med Kofi Annan och annan med välkänd CNN reporter.
Fjäskande och krusande mest hela flighten, vi övriga glömdes i stort sett bort.
Frågan är kanske om det är kända personen själv som kräver speciell seating mm eller om det är flygbolaget som gör sig till?

Inget jag gnällt om i pressen….
Det gjorde han inte heller. Han lade upp en skämtsam bild på hans Instagram story om det hela. Aftonbladet valde att skriva en artikel om det och frågade om de fick återpublicera Instagram-grejen och fick följande kommentar.

Är det okej om vi visar klippet som du har lagt upp?

– Hahaha det är det sämsta klipp ni nånsin visat i så fall, men visst.

Därefter tar han och nämner händelsen under någon minut i en podcast han där där de snackar om allt mellan himmel och jord. På frågan om det hänt något speciellt senaste veckan hade jag nog också kunnat svara att jag flyttat mig för kungen.

Det är väl ungefär samma fenomen som att folk här skriver i "Jag mötte Lassie"-tråden, bara att han har lite större publik. Det är Aftonbladet/Expressen som sen skapar en egen "nyhet" utifrån ingenting. Facebook-kommentarerna hos kvällstidningarna är fullt med folk likt dig som tycker det är löjligt att gråta ut i media och vips har de skapat sitt eget engagemang.

Toppen