Senaste nytt

Hjälp att hitta Star Alliance Awards Resa (Bröllopsresa)

Menathorn

Medlem
Hej!

Jag och min fästmö har sparat ihop poäng under de senaste åren med SAS och vill ta oss till Nya Zeeland på dessa för vår bröllopsresa. Efter 2h i kö till SAS bokningen så var de inte så mycket till hjälp tyvärr. Tänkte kolla om forumet hade någon magi som kunde hjälpa oss nå detta mål!

Vi skulle gärna vilja åka så uppgraderat som möjligt, då det är osannolikt att vi kommer göra en sådan långresa igen inom kort.

När i tiden?
Någon gång mellan 16/12 2022 och 8/1 2023. Vi kan nog hitta flexibilitet i datumen om vi måste. Det är främst fästmöns skola som begränsar oss till detta.

Hur länge vill vi vara borta?
Så länge som möjligt, men det styrs såklart mest av vilka flyg in och ut från Nya Zeeland som finns.

Hur mycket poäng finns det?
I skrivande stund har vi ca 360k poäng, en AMEX 2-4-1 voucher, och EBD.

Alla tips om hur vi ska söka, eller vad som skulle göra detta lättare tar jag gladeligen emot :)

//Menathorn

Hej!

Jag och min fästmö har sparat ihop poäng under de senaste åren med SAS och vill ta oss till Nya Zeeland på dessa för vår bröllopsresa. Efter 2h i kö till SAS bokningen så var de inte så mycket till hjälp tyvärr. Tänkte kolla om forumet hade någon magi som kunde hjälpa oss nå detta mål!

Vi skulle gärna vilja åka så uppgraderat som möjligt, då det är osannolikt att vi kommer göra en sådan långresa igen inom kort.

När i tiden?
Någon gång mellan 16/12 2022 och 8/1 2023. Vi kan nog hitta flexibilitet i datumen om vi måste. Det är främst fästmöns skola som begränsar oss till detta.

Hur länge vill vi vara borta?
Så länge som möjligt, men det styrs såklart mest av vilka flyg in och ut från Nya Zeeland som finns.

Hur mycket poäng finns det?
I skrivande stund har vi ca 360k poäng, en AMEX 2-4-1 voucher, och EBD.

Alla tips om hur vi ska söka, eller vad som skulle göra detta lättare tar jag gladeligen emot :)

//Menathorn
Uj, under extrem högsäsong och ni är sent ute. Denna blir svår. Var beredd på att betala en revenuebiljett med t.ex. Singapore Airlines. Annars så är det nog Thai som är bäst då de har börjat flyga till Auckland igen, alternativt försök ta er till Sydney/Melbourne med Thai och lös därifrån. Du kan också försöka ta dig till valfri hub i Asien och köra revenue därifrån men jag skulle inte räkna med att detta går att lösa alls med enbart poäng men kanske med en kombination där ni stannar över ett par dagar i Singapore.

Tror ni tyvärr kan ge upp att använda poäng för business. Bokade själv NZ i Business innan pandemin då det fortfarande släpptes platser med Singapore Airlines. Man fick då hänga på låset 350 dagar innan (då 4 platser släpptes) och boka en enkel, sedan vänta till 350d innan hemresa och ringa och boka returen. Biljetterna gick åt inom timmar från att de släppts...

Nu under postpandemin släpper bolagen inte alls bonusplatser med samma regularitet som förr, så jag skulle säga att det är kört.

Annat förslag på resmål långt bort som ger nytta för poäng och 2-4-1.
Costa Rica. Inte säker på väderläget över jul/nyår då vi var där i feb 22.
Går att flyga dit med Turkish/Copa via Istanbul och Panama City eller med Avianca via Bogota.

Edit. Via MEX med Lufthansa kan också gå.

Edit 2.
Fanns 2 biljetter i business med Avianca.
18/12 LHR-BOG
5/1 BOG-MAD
Resten får du bygga på med själv. :)

Last edited:
Toppen