Senaste nytt

Emirates lanserar ny linje till Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant!

Jag ser iofs inte vad Emirates kan erbjuda mig som inte Qatar kan, men alltid roligt med fler flygbolag till ARN.

20:e December meddelas också om Emirates bildar en strategisk allians med Qantas.. Vet inte om det innebär att Qantas lämnar OW, eller om man kommer kunna tjäna baspoäng till Qantas Frequent Flyer när man flyger Emirates. Båda låter otroliga (speciellt med tanke på att Qatar går till OW).

Direktflyg till DXB? Jag skulle ha uppskattat det om jag fortsatt behövt resa dit.

Det är väl inget vi värdesätter här på BC.se;)

Men ärligt talat resonerade jag från en högst subjektiv synvinkel. Jag har aldrig DXB som slutdestination, och om jag flyger till Asien/Oceanien via DOH eller DXB bryr jag mig inte särskilt mycket om.

Så länge Emirates inte är med i någon allians åker jag via IST/ZRH/FRA/MUN/LHR etc, om jag nu måste till DXB.

Hur ser prisnivån ut på Emirates? Ett alternativ för den icke flygintresserade på sin väg till Asien, Australien, NZ etc?
Jag räds att "Svensson" väljer DY om man vill direkt till DXB?:(

Aldrig flugit Emirates, men det ser väldigt bra ut.

Ett kvalitetsbolag som Emirates är välkomna till Arlanda .Kommer säkert bli ett bra alternativ för mig då jag åker till Asien .

Kanske också leder till att vi får en "riktig" premium lounge på Arlanda? Om ett antal av dom tyngre stora aktörerna som har flotta lounger på annan ort går ihop kanske det blir verklighet. Högst otroligt men inget fel att drömma...

Kanske också leder till att vi får en "riktig" premium lounge på Arlanda? Om ett antal av dom tyngre stora aktörerna som har flotta lounger på annan ort går ihop kanske det blir verklighet. Högst otroligt men inget fel att drömma...

Jag tror att Qatar hade egen lounge ett tag. Jag har aldrig varit inne dock.
Det vore bra om det fanns en bra lounge i icke-schengen område på F-piren.

Qatar använder sig av Menzies vid F piren. Samma som BA och AY. Skulle inte skada om den uppgraderas om nu även Emirates kommer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen