Senaste nytt

Amex Eurobonus och förändrad status

Jag ringde faktiskt idag för att säga upp kortet och erbjöds då detta för att stanna:

1) Halva årsavgiften eller...
2) Presentkort på Ticnet.

Har för övrigt försökt få ett gyllene AMEX EB utskickat sedan i våras (förändrad status) men det har inte kommit trots två uppringningar. Mastercardet kom inom tre dagar...
 

Najk

Medlem
Jag har faktiskt funderat på Platinum för just reseförsäkring och concierge. Däremot tror jag inte jag skulle utnyttja PP och det allmänt grymma hyrbilserbjudandet särskilt mycket för att det skulle löna sig. Och sen gillar jag inte att FX-avgiften finns kvar, vilket inte är fallet i US.

Jag vill inte göra dig besviken men varken reseförsäkring eller concierge är bäst i klassen, absolut inte värt 5tkr. Jag fimpade mitt platinumkort nu efter 4år, till förmån för SAS EB Amex. Den förmån jag använt mest är HH Gold och PP, men det finns billigare sätt att få.
 
Jag vill inte göra dig besviken men varken reseförsäkring eller concierge är bäst i klassen, absolut inte värt 5tkr. Jag fimpade mitt platinumkort nu efter 4år, till förmån för SAS EB Amex. Den förmån jag använt mest är HH Gold och PP, men det finns billigare sätt att få.

Tack. Vad föreslår du istället?

Kan tillägga att jag har ett bra erbjudande på SHB Platinum då jag har en hel del engagemang i den banken.
 

Najk

Medlem
Har du SHB Platinum så har du ju redan många av förmånerna redan, bl.a. Concierge, PP och utökad reseförsäkring. Det kombinerat med Amex EB för poängsamlande är enligt mig en bra kombo. Hade du inte redan haft SHB Platinum förmånligt så hade det även varit en bra idé att kika på Eurocard Platinum.
 

Stefan62

Medlem
Tack. Vad föreslår du istället?

Kan tillägga att jag har ett bra erbjudande på SHB Platinum då jag har en hel del engagemang i den banken.

Om det är så att Ni är två i familjen, eller flera, så finns det knappast något bättre än Amex Platunum - eftersom Du får 2 st Platinum-kort och 2 st PP samt ett antal Amex guld.
 

Bamsefar

Medlem
Om jag minns rätt så är reseförsäkringen som erbjuds med Handelsbankens Platinumkort utsett till den bästa reseförsäkringen bland alla kort - dvs bättre än Amex Platinum. Men jag reserverar mig för fel....
 

Stefan62

Medlem
Om jag minns rätt så är reseförsäkringen som erbjuds med Handelsbankens Platinumkort utsett till den bästa reseförsäkringen bland alla kort - dvs bättre än Amex Platinum. Men jag reserverar mig för fel....

Det är nog sant om det är försäkringen man helt fokuserar på.
 

ACervin

Medlem
Det stämmer att SHB Platinum kort har utsetts till att ha den bästa reseförsäkringen. Vilket jag tror hänger ihop med att deras sjukförsäkring vid resa är överlägsen Amex. Båda Platinum korten täcker självrisk vid bilhyra vilket gör att man kan spara en hel del här. Skall man ha kort till hela familjen så kanske Amex framstår som ett vettigt alternativ trots kostnaden.
 

jurgenb

Medlem
Jag såg en status* om det var på facebook el annat av en som jobbar på AMEX där det verkar vara nya EB kort på g likaså. Var bla klassiska AMEX Gold & Platinum kort med EB branding! Kanske har dom vaknat till sans och insett det orimliga/onödiga med dubbla fysiska kort?!

* Var med bild och allt på div av dessa kort i fysiskt format, såg riktigt produktionsfärdiga ut mao
 
Toppen