LPC123
Medlem
Då flyger du ju antagligen rätt mycket med SAS? så så jäkla illa kan du inte tycka om domhar en jäkla massa EB-poäng ;-)
Då flyger du ju antagligen rätt mycket med SAS? så så jäkla illa kan du inte tycka om domhar en jäkla massa EB-poäng ;-)
Eller hög spend på AMEX-kortetDå flyger du ju antagligen rätt mycket med SAS? så så jäkla illa kan du inte tycka om dom
Jag blir lite mer optimistisk av att strejken sköts upp. Det beyder ju att det finns något som båda parter kanske komma överrens om och tycker är värt att fortsätta diskutera.Vad tror ni? Kommer medlarna lyckas lösa knuten tills på lördag? Kommer jag få åka iväg på min efterlängtade familjesemester till Split på söndag?
Sån märklig känsla när semestern är i sådan limbo, trodde något besked skulle komma inatt och nu kanske ytterligare 72 h väntan.
OT Men varför föra över till SAS om man inte gillar bolaget? finns ju andra alternativ dåEller hög spend på AMEX-kortet
Även om man förlängt fristen så börjar jag bli ganska tveksam. Kan tänka mig att det är ett sätt för medlarna att få parterna att sova på saken, få ner stressnivåerna och sen ta nya tag nu när det varit så väldigt stort fokus på den 29 juni. Känslan jag får (som såklart kan vara helt fel) är att pilotföreningen vill löpa linan ut och kunna stå rakryggade inför sina medlemmar med att man gjorde allt man kunde när SAS går till rekonstruktion.Vad tror ni? Kommer medlarna lyckas lösa knuten tills på lördag? Kommer jag få åka iväg på min efterlängtade familjesemester till Split på söndag?
Sån märklig känsla när semestern är i sådan limbo, trodde något besked skulle komma inatt och nu kanske ytterligare 72 h väntan.
Med ett SAS Amex Classic/Premium/Elite har man inte så många val!OT Men varför föra över till SAS om man inte gillar bolaget? finns ju andra alternativ då
Det har du helt rätt i my badMed ett SAS Amex Classic/Premium/Elite har man inte så många val!
Det handlar väl mycket om att SAS, enligt facket, försöker kringgå den arbetsrättsliga lagstiftningen om anställningstrygghet genom att flytta de anställda från ett bolag till ett annat. Lagstiftningen är, förenklat, uppbyggd så att om en arbetsgivares ekonomi blir knackig så att det inte går att behålla alla anställda så får man säga upp en del anställda p.g.a. arbetsbrist. Om det inte går att bedriva någon lönsam verksamhet ändå, tja då innebär systemet två alternativ: ägarna får skjuta till mer pengar eller så försätter man företaget i likvidation. Att istället behålla all personal, flytta över dem till nya bolag som man själv äger var de ska utföra samma arbete som tidigare men till sämre villkor är, enligt facket, ett sätt att kringgå lagstiftningen.Förstår inte grejen med varför piloterna är så arga på SAS. Det är inte SAS fel att det blev en pandemi och att flygbranschen omvandlas. SAS försöker anpassa sig, men piloterna vägrar.