Senaste nytt

SAS öppnar Toronto dagligen mixat från Arlanda och Köpenhamn

011430121

Medlem
Enligt Expertflyer så har SAS minst 9 platser de vill sälja och en av dem i Business på dagens avgång

A3084DC6-4B71-435E-8F5E-2DF2FFB4E0AF.png
 

palmen

Moderator
Väntar i Mikkeller Loungen inför dagens flight. SAS lyckades trolla bort mig från tronsäte efter jag checkat in, fick ett säte på en 2a istället. Igår påstod sas att det berodde på att någon köpt just mitt säte vilket uppenbarligen är en lögn. Köpa säte i Business går väl inte, och skulle det gå kan man ju inte köpa ett säte som någon annan sitter i.

Jag har blivit hänvisad att ta detta med gate, ingen annan på sas kan göra något, men onekligen kunde någon flytta på mig.

Blir lite happening i gate vid 10:45

20220602_092616.jpg
 

Sir Lemon

Medlem
Väntar i Mikkeller Loungen inför dagens flight. SAS lyckades trolla bort mig från tronsäte efter jag checkat in, fick ett säte på en 2a istället. Igår påstod sas att det berodde på att någon köpt just mitt säte vilket uppenbarligen är en lögn. Köpa säte i Business går väl inte, och skulle det gå kan man ju inte köpa ett säte som någon annan sitter i.

Jag har blivit hänvisad att ta detta med gate, ingen annan på sas kan göra något, men onekligen kunde någon flytta på mig.

Blir lite happening i gate vid 10:45

Visa bifogad bild 129734
Återkopplande resultat av gate-samtal efterfrågas sedan.
 

intuition

Medlem
... SAS lyckades trolla bort mig från tronsäte efter jag checkat in, fick ett säte på en 2a istället. Igår påstod sas att det berodde på att någon köpt just mitt säte vilket uppenbarligen är en lögn.
...
Det där kunde annars vara en liten rolig hobby. Köpa upp säten som folk redan sitter i, sedan göra no-show och begära pengarna tillbaka på sin flexbiljett. ;)

Jag blev bumpad ur 1A på Finnairs första A350 flygning. Visade sig att VD skulle vara med på invigningen och hade tydligen företräde till 1A, så Dilbert-stripen har en poäng.
Men verkligheten överträffar dikten, för när vi landade och det var buss till gaten tog VD transfer-bussen för business klass och åkte ensam i den. Vi andra små-potäter i business fick vackert trängas i den vanliga bussen.

Så nu väntar vi på att få höra om det var påven, Anko eller möjligtvis Wallenberg som sitter på din plats!
 

palmen

Moderator
Problemet löst. De hade satt en "viktigare" person på min plats. Efter att 4 personer i gate försökt lösa problemet så trollade de fram ett nytt tronsäte åt mig.

Så det löste sig till slut efter lite skarp argumentation att det de gjort inte var ok.
 

palmen

Moderator
Lite klippa band i gaten var det. Mycket inbjudet folk, men många av dessa ska inte med på denna flight.

Crew ombord är glada och allt verkar ok.
Dock har planet haft lite tech så vi blir försenade, men kapten sa att det skulle vara fixat.

20220602_110221.jpg
20220602_114643.jpg
 
Toppen