Eurobonus Everyday, restauranger som ger bra poäng när man äter/dricker och betalar med ett kort kopplat till Eurobonus everyday.JacobGBG skrev:Vad är detta för specialare? det är ju sjukt bra.Klicka för att utvidga...
Eurobonus Everyday, restauranger som ger bra poäng när man äter/dricker och betalar med ett kort kopplat till Eurobonus everyday.JacobGBG skrev:Vad är detta för specialare? det är ju sjukt bra.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Eurobonus Everyday, restauranger som ger bra poäng när man äter/dricker och betalar med ett kort kopplat till Eurobonus everyday.Klicka för att utvidga...
Håller med. Tror bara det har fungerat en handfull gånger per automatik. I 90% av fallen får jag efterregistrera.M.K skrev:RättelseRestauranger och butiker som kan ge bra poäng med efterregistrering tidigast 17 dagar efter köp här;SAS EuroBonus Member PortalJag har använt denna tjänst flitigt sedan starten, startade BC tråden innan lanseringen. I en kvalificerad majoritet av fallen har jag varit tvungen att efterregga. Tyvärr verkar inte systemet optimerat än idag. De har dock alltid betalat ut pointsen snabbt efter detta! Det ska de absolut ha tack för. Senast idag kom det in för ett köp 4e maj jag efterreggade.Klicka för att utvidga...
Kan bekräfta att det verka ha gått bra med att GBIT:a bort mina stora transaktioner och sedan betala resten av fakturans värde, även efter att jag fått fakturan (men före förfallodatum).intuition skrev:När en fakturerad transaktion blir krediterad brukar ditt belopp att betala räknas ner. Så metoden går bra. Sedan kan det ta en viss tid innan det slår igenom så om du har förfallo 28.e är det kanske lite nära inpå. Själv gör jag så på ett kort med förfallodatum 31.e och räknar inte med något strul kring det (men jag har då minst en vardag på mig att kolla saldot)Klicka för att utvidga...
Curve tar ej betalt på helger hela sommaren. Kolla gärna curve trådenM.K skrev:Låt Curve växla vardagar och spara ca 2% mot SAS MC.Växla till Euro i t ex Revolut och se till att € används till underliggande kort i Curve appen på helgerna, alternativt använd Amex då med ca 2% påslag.Du kan alltid ställa in ditt SAS MC Till € i juli om nu kursen gått ner, köra GBIT och få 30p/100kr med kampanjen då.Klicka för att utvidga...
Problemet med att köra curve i det här fallet är att ditt sas kort debiteras i sek, och därmed inte får dubbla poäng.Maja skrev:Tips på hur man optimerar poängintjäningen under juli månad när man befinner sig utomlands?Ska jag göra köpen via Curve och låta SAS MC ligga som förvalt kort? Inköpen kommer göras i USD mestadels. Bör jag ändra något i SAS MC-appen för det kortet först?Kör jag via Curve så har jag fattat det som om att jag slipper valutapåslaget, eller har jag drömt alltsammans?Klicka för att utvidga...
Du behöver ändra till den lokala valutan för SAS MC i curve-appen så det blir köp utomlands. Det blir då också SAS MCs växlingsavgift som tas ut.Maja skrev:Tips på hur man optimerar poängintjäningen under juli månad när man befinner sig utomlands?Ska jag göra köpen via Curve och låta SAS MC ligga som förvalt kort? Inköpen kommer göras i USD mestadels. Bör jag ändra något i SAS MC-appen för det kortet först?Kör jag via Curve så har jag fattat det som om att jag slipper valutapåslaget, eller har jag drömt alltsammans?Klicka för att utvidga...
Håkan Hansson skrev:Du behöver ändra till den lokala valutan för SAS MC i curve-appen så det blir köp utomlands. Det blir då också SAS MCs växlingsavgift som tas ut.Klicka för att utvidga...
Precis, om det nu inte finns någon annan anledning att använda Curve. Mobilbetalning med google pay skulle väl vara en.igelkotten skrev:Då kan man väl lika gärna använda SAS MC direkt utan att gå omvägen via Curve ?Klicka för att utvidga...
Jane Insane skrev:Obs: att ”köpa” poäng med valutaväxlingsavgiften kan vara ganska dyrt. Dvs om den sämre kurs du får från SAS Mastercard innebär att du till sist betalar kanske 1,5kr mer per hundralapp, så kan inte 5 extra EuroBonus-poäng motivera det.Klicka för att utvidga...
JacobGBG skrev:Beror på vad man jämför mot. Det är ju fortfarande billigare än att köpa poängen direkt av SAS.Klicka för att utvidga...
Rätt kalkyl är snarare 10 poäng för 2 kr. Kampanjen ger 30 poäng istället för 20 per 100 kr på köp utomlands och växlingsavgiften är 2%. 20 öre/poäng där också alltså.Doctor-X skrev:Nja 5 extrapoäng för 1,5kr (30öre/p) är en sämre affär än att köpa direkt från moderskeppet (SAS) som säljer 1000p för 200kr dvs 20öre/p.Klicka för att utvidga...
Doctor-X skrev:Nja 5 extrapoäng för 1,5kr (30öre/p) är en sämre affär än att köpa direkt från moderskeppet (SAS) som säljer 1000p för 200kr dvs 20öre/p.Klicka för att utvidga...