Pressmeddelandet från Swedavia
I början kommer Ryanair att trafikera T4
Nyheter och pressmeddelanden | Om Swedavia
Mycket bra beslut. Det kommer nog göra Ryan nöjda också!
Pressmeddelandet från Swedavia
I början kommer Ryanair att trafikera T4
Nyheter och pressmeddelanden | Om Swedavia
Phew. Man kan alltid diskutera om just Ryan vs andra. Men jag var åtminstone orolig för att de skulle blanda hejvilt så att tex sas och Norwegian skulle spridas ut över alla 4 pirarna - eftersom det antagligen maximerar shopping. Dedicerade delar av terminalerna är ju vanligt på många andra ställen men swedavia har inte gillat det förut..Pressmeddelandet från Swedavia
I början kommer Ryanair att trafikera T4
Nyheter och pressmeddelanden | Om Swedavia
I dag på morgonen bussades Ryanair paxen till Malmö från gate 16C till T4, men de behöver inte gå in i terminal T4Mycket bra beslut. Det kommer nog göra Ryan nöjda också!
Det hände ju lite då och då även före pandemin när det var trångt på T5 och även när bolaget ville slippa flytta på planet för nästa avgång. Buss är billigare. Kunde även gå åt andra hållet att man fick buss från T5 till T4, så planet snabbt var redo för nästa avgång.Ankom med SK574 från Paris igår. Dockade vid brygga på T4, trapporna ner till plattan och sedan buss till terminal 5.
Incheckning, avgående bagageinlämning och security kommer att ske i T4, sedan får paxen gå i förbindelsegången airside till T5 där flyget kommer att avgå från non-Schengen gater, så egentligen inget mer meckigt än vad som kommer att bli i framtiden då all bagage, incheckning och security kommer att ske i T5 och paxen får gå airside till C30-C44 (gamla T4) om avgången är från C30-C44.Ryanair har en hel del flyg som går till/från icke-Schengen. Känns ju lite meckigt att ha Ryanair på T4 då det inte kommer finnas nån passkontroll där.
gentligen inget mer meckigt än vad som kommer att bli i framtiden då all bagage, incheckning och security kommer att ske i T5 och paxen får gå airside till C30-C44 (gamla T4) om avgången är från C30-C44.