Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

jonten

Medlem
Hotell: Clarion Collection Hotel Temperance

Bokat: Billigaste möjliga, typ enkelrum
Fick: Billigaste möjliga med med två enkelsängar
Status: Platinum
Ingen uppdatering i förväg, och ingen vid incheckning heller. Hotellet hade inga lediga rum så frågade inte ens.
Bonus, det ingår käk på kvällen. Någon tyckte det var en bra idé att det just idag skulle vara vegetariskt. Låt mig välja själv....... :(
 

FF#1

Medlem
Hotell: Clarion Arlanda
Bokat: Billigaste möjliga
Fick: Svit, våning 11
Status: Platinum

Hotell: Clarion Visby
Bokat: Billigaste möjliga
Fick: Deluxrum, nån slags minisvit som ett vanligt hotellrum med badrum, säng skrivbord men sen ett extra sovrummed lounge del men ingen extra toa.
Status: Platinum
 
Hotell: Clarion Arlanda
Bokat: Billigaste möjliga
Fick: Svit, våning 11
Status: Platinum

Hotell: Clarion Visby
Bokat: Billigaste möjliga
Fick: Deluxrum, nån slags minisvit som ett vanligt hotellrum med badrum, säng skrivbord men sen ett extra sovrummed lounge del men ingen extra toa.
Status: Platinum
Clarion Arlanda måste ju vara det hotellet som är snabbast/bäst på uppgraderingar. Jag har alltid på 20+ bokningar alltid strax efter bokning blivit uppgraderad till en svit.
 

jonten

Medlem
Hotell: Clarion Collection Hotel Victoria, Jönköping
Nätter: 1 natt
Bokat: Billigaste enkelrummet
Fick: Möjligen finaste billigaste enkelrum er ;)
Status: Platinum

Det var dåligt med rum överlag i Jönköping, så hittade inte vid första försöket. Dagen efter fanns detta för 1000:- isch, bokade direkt. Sen var det tomt på rum. Så jag misstänkte att det inte skulle bli uppgradering.
Vid incheckning fick jag massa ursäkter.
På rummet fanns det en liten present.

Stort aber, även detta Clarion Collection envisas med vegetarisk kvällsbuffe. Det irriterar skiten ur mig, men spelar nog ingen roll vad jag gör. Behöver nog byta kedja för att få välja själv.
 

Attachments

  • IMG20220509192957.jpg
    IMG20220509192957.jpg
    51,6 KB · Visningar: 120

jonten

Medlem
Hotell: Clarion Collection Hotel Kung Oscar, Trollhättan
Nätter: 1 natt
Bokat: Billigaste enkelrummet
Fick: Uppgraderad till det bästa de hade. Ett litet större dubbelrum
Status: Platinum

Ett riktigt bra bemötande och letade länge efter bra rum, tydligt att Platinum var prioriterade.

Trumvirvel, det var inte vegetariskt. Frågade faktiskt vad som var policyn och berättade om mina bottennapp de senaste nätterna. Hon påstod att de inte skulle servera vegetariskt, de var tydliga med kött & fisk. Hon blev uppriktigt chockad att andra hotel serverade vegetariskt, vem väljer det var kommentaren. Maten är ju till för er gäster, inte för att vi vill tvinga på er vegetariskt. Jag blev lite småkär.
 
Hotell: Clarion Collection Hotel Kung Oscar, Trollhättan
Nätter: 1 natt
Bokat: Billigaste enkelrummet
Fick: Uppgraderad till det bästa de hade. Ett litet större dubbelrum
Status: Platinum

Ett riktigt bra bemötande och letade länge efter bra rum, tydligt att Platinum var prioriterade.

Trumvirvel, det var inte vegetariskt. Frågade faktiskt vad som var policyn och berättade om mina bottennapp de senaste nätterna. Hon påstod att de inte skulle servera vegetariskt, de var tydliga med kött & fisk. Hon blev uppriktigt chockad att andra hotel serverade vegetariskt, vem väljer det var kommentaren. Maten är ju till för er gäster, inte för att vi vill tvinga på er vegetariskt. Jag blev lite småkär.
Nyfiken bara, vad har det varit för "vegetarisk mat"? En pasta med tomatsås eller svampsoppa är ju "veg", fastän man inte tänker på det. Även pannkakor är vegetariskt
 
Toppen