Senaste nytt

Seat block med nya SAS Plus PRO?

De behöver inte ha valt det aktivt. Kan ju antingen ha automat placerats där och inte valt något alls, eller valt bak i tiden lär det kanske var färre rader i plus tillgängliga...

Det var tomt på övriga säten i raden i morse när jag checkade in online, men de kan förstås ha blivit framflyttade genom tex en uppgradering och råkat hamna på just den raden. Var mest nyfiken på om det annars gick att se seatblock i förväg, dvs innan man går ombord och den röda markeringen eventuellt hänger där. Alternativet är ju annars att köpa till ett tomt säte, men det är förstås waste of money om det skulle vara så att man får det ändå :)

@fcx Jag såg inga andra markerade seat blocks men var ganska fyllt flyg, jag boardade som så ofta bland de allra sista efter flygplatsnöjen.

@finalcall Jag kollade faktiskt aldrig appen. Valde fönster och rad1 när jag bokade via Amex resebyrå och checkade in i business desk på flygplatsen då jag hade bagage.

Flera månader sedan jag inte hade seat block sist trots många flygningar så inte fokuserat på detta. Jag vill minnas att detta inträffade i peak på norsk inrikes med fullt flyg. Ett antal gånger har jag suttit med seat block och haft en annan EBD jag pratat med under måltiden som närmaste granne. Troligen en smart och bra strategi för av SAS med allt högre beläggning. Bara en seat block ger då två trogna frequent flyers en bekvämare resa.

Har under senaste tidens flygningar noterat att när hustru och jag seatat oss på rad 11A+C, nödutgång på A320 så har B'sätet alltid varit ledigt. Detta även vid i stort sett i övrigt fullbokade flighter
Undrar om det är tillfällighet, ren tur eller om SAS undviker 3+3 vid nödutgångarna.
Oavsett har vi uppskattat xtra benutrymme och tomt mellansäte.
Är ni EBD så har sas blivit mycket bättre på att hålla blocken på sätet bredvid EBD på senare tid. Länge sedan jag hade någon resenär i stolen bredvid på SAS om inte planet varit helt fullt. On bara något enstaka säte är ledigt har det alltid varit sätet bredvid mig.

Är ni EBD så har sas blivit mycket bättre på att hålla blocken på sätet bredvid EBD på senare tid. Länge sedan jag hade någon resenär i stolen bredvid på SAS om inte planet varit helt fullt. On bara något enstaka säte är ledigt har det alltid varit sätet bredvid mig.
Samma här, ofta tom stol bredvid även om det är nästintill fullt. I princip bara när planet varit helt fullt som jag haft granne. En förmån som uppskattas väldigt mycket av mig!

Enig, de sidste ganske er jeg også seatet med tom stol og er EBD. Samme hos British Airways (jeg har OneWorld Sapphire). Jeg fløj London til København i Economy Class forrige uge på et fyldt fly. Jeg havde tom stol ved siden af mig. På gangpladsen sad en person og dennes (voksne) datter var placeret på midtersædet bag os - de var ved checkin blevet oplyst at der ikke var nogen mulighed for at seates sammen. Det KAN selvfølgelig være en no-show på midtersædet ved mig.

6A195F41-E374-4183-A9C9-BBA3043F7E55.jpeg

Jag återkommer som utlovat. Seat block på frontrow även på dagens ganska fulla NEO med sex rader plus. Dock ej markerad, men kanske de glömde min röda baner på kontoret? :rolleyes:

Att det blockad för Diamond i Plus är givet, det är bara att logga in inkognito och titta på seat map och jämföra med den jag ser inloggad.

Dock inga röda skynken eller motsvarande, det är när stolen är inop eller reserverad för crew.

Det är t.o.m. row-block om ingen Diamond väljer plats i raden.

Hade efter en tur till CDG nyliken på ett ganska fullt flyg (Embraer 190) resenär sidan om mig (EBD) medan min kollega (EBG) fick sitta alene på andra sidan gången. Blev nästan lite stött och tänkte först förvägra min kollega gratis dryck, men kom på bättre tankar och stackarn fick en cola zero.

Jag och @flum vart "ryttade" så det sjöng om det här om dagen, båda EBD, jag på Plus Pro han på Full fare C?... kan nog bero på fullt flyg...

Idag (2022-05-10) åker jag SK165 ARN-GOT. Antingen är det helt fullt i PLUS eller så är det många Seatblock. Jag som "bara" är EBS kan ju inte se detta vid incheckningen :(
Screenshot_20220510-094549.png

Toppen