Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kalla hälsningar från AA Flagship lounge i Miami D, där AC:n går för högtryck just nu.

Trevlig lounge med fint urval av mat och dryck. Piper Heidsieck på flaska, men cola zeron i maskinen tog slut efter ett halvt glas (fick fylla upp med vanlig cola).

Blir ett kortare besök idag. Checkin tog väldigt lång tid eftersom resebyrån lyckats boka biljetten med "Mr." som mitt förnamn. Igen.

Attachments

• DSC_1653.JPG
    DSC_1653.JPG
    46,9 KB · Visningar: 172
  • DSC_1654.JPG
    DSC_1654.JPG
    82,1 KB · Visningar: 162
  • DSC_1655.JPG
    DSC_1655.JPG
    94,4 KB · Visningar: 162
Trevligt besök på Wine & View på HEL.

Ingår i Amex Platinums koncept Nordiska lounger. Serveras en enklare rätt och ett glas vin eller alkoholfritt. Tog en grym sancerre. +1 gäller här.

Följde upp med besök på Aspire, men det var knökfullt. En espresso & cognac fick vara tillräckligt. Maten som hos sas…

angående sas… loungen stängd och inga tecken på någon som helst aktivitet. Tror vi får glömma denna för all framtid…

Vill man besöka Wine & View eller Aspire så rekommenderar jag security vid T2 (Finnairs terminal), även om man flyger sas. Inga problem att passera i Premium lane med sas plus biljett. Som fallback hade jag Amex Platinum redo, för den bör ge access här oavsett biljett. Det är en bit längre att gå via T1. Som bonus… de har installerat nya kameror så allt kan lämnas i väskorna… dator, necessär…02B6BCD9-EF0A-4045-A17C-F64116C5B010.jpeg

Trevligt besök på Wine & View på HEL.

Ingår i Amex Platinums koncept Nordiska lounger. Serveras en enklare rätt och ett glas vin eller alkoholfritt. Tog en grym sancerre. +1 gäller här.

Följde upp med besök på Aspire, men det var knökfullt. En espresso & cognac fick vara tillräckligt. Maten som hos sas…

angående sas… loungen stängd och inga tecken på någon som helst aktivitet. Tror vi får glömma denna för all framtid…

Vill man besöka Wine & View eller Aspire så rekommenderar jag security vid T2 (Finnairs terminal), även om man flyger sas. Inga problem att passera i Premium lane med sas plus biljett. Som fallback hade jag Amex Platinum redo, för den bör ge access här oavsett biljett. Det är en bit längre att gå via T1. Som bonus… de har installerat nya kameror så allt kan lämnas i väskorna… dator, necessär…Visa bifogad bild 128228

Tycker den där räkplattan var torr och mycket sämre överlag jämfört med Pontus. Men goda vita har de, samt champagne.

T2 prio security öppnades igår och T1 ingång ska stänga i närframtid. Går dock att gå in båda vägar oberoendw av biljett.

Testar loungen i Charleston för första gången äntligen då flyget blev lite sent till NY. Vi brukar alltid gå från bilen takt in på planet men idag blev det inte så.

En mycket trevlig PP lounge där man kan beställa lite smårätter från en digital meny och en liten bar. Ganska fullt men inte packat för att vara påsk.

Katten Jesper ger den 5/5 då han fick äta lite rökt skinka.

PXL_20220415_181727781.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen