Businessclass.se loungen 2022

• Thread starter Thread starter fcx
  • Start date Start date
20220409_080607-jpg.128080

Hej från United Club B6 på Chicago.

Frullen OK, bagels, Lucky charms, Jimmy Dean varm biscuit, gröt etc.

Goede dag från Aspire Lounge (No. 41) AMS T2 (non-Schengen). Det finns en thaisoppa (röd curry), bröd och enklare pålägg, pastasallad med soltorkade tomater, brownies (som jag hoppas vore lagliga även i Sverige), kaffemaskin, läskautomat, Heineken ur kran, en Merlot och en Cab Sauv, några spritsorter och jag tror det är Tonic i flaskor i en kyl. Ganska gott om utrymme och inte jättehög beläggning för närvarande.

Kom in med tåget från Bryssel igår kväll för en andningspaus. Om två timmar lyfter jag mot LCY; mässa i London veckan efter ölfestival i Brygge, det är sen gammalt.

Edit: Det finns med säkerhet vita viner också men jag undersökte inte de närmare omständigheterna kring dessa.

Hälsningar från Royal Orchid Lounge, BKK domestic. På väg till Phuket för att fira Songkran, det Thailändska Nyåret. Hyfsad lounge matmässigt men ingen alkohol.

Happy Songkran

Kalla hälsningar från AA Flagship lounge i Miami D, där AC:n går för högtryck just nu.

Trevlig lounge med fint urval av mat och dryck. Piper Heidsieck på flaska, men cola zeron i maskinen tog slut efter ett halvt glas (fick fylla upp med vanlig cola).

Blir ett kortare besök idag. Checkin tog väldigt lång tid eftersom resebyrån lyckats boka biljetten med "Mr." som mitt förnamn. Igen.

Nu flyttat över till Admirals Club MIA D30 på jakt efter cola zero, men de hade bara vanlig cola här. Paniken är överhängande.

Trevligt besök på Wine & View på HEL.

Ingår i Amex Platinums koncept Nordiska lounger. Serveras en enklare rätt och ett glas vin eller alkoholfritt. Tog en grym sancerre. +1 gäller här.

Följde upp med besök på Aspire, men det var knökfullt. En espresso & cognac fick vara tillräckligt. Maten som hos sas…

angående sas… loungen stängd och inga tecken på någon som helst aktivitet. Tror vi får glömma denna för all framtid…

Vill man besöka Wine & View eller Aspire så rekommenderar jag security vid T2 (Finnairs terminal), även om man flyger sas. Inga problem att passera i Premium lane med sas plus biljett. Som fallback hade jag Amex Platinum redo, för den bör ge access här oavsett biljett. Det är en bit längre att gå via T1. Som bonus… de har installerat nya kameror så allt kan lämnas i väskorna… dator, necessär…https://www.businessclass.com/forum/attachments/02b6bcd9-ef0a-4045-a17c-f64116c5b010-jpeg.128228/

Ford Prefect skrev:Trevligt besök på Wine & View på HEL.Ingår i Amex Platinums koncept Nordiska lounger. Serveras en enklare rätt och ett glas vin eller alkoholfritt. Tog en grym sancerre. +1 gäller här.Följde upp med besök på Aspire, men det var knökfullt. En espresso & cognac fick vara tillräckligt. Maten som hos sas…angående sas… loungen stängd och inga tecken på någon som helst aktivitet. Tror vi får glömma denna för all framtid…Vill man besöka Wine & View eller Aspire så rekommenderar jag security vid T2 (Finnairs terminal), även om man flyger sas. Inga problem att passera i Premium lane med sas plus biljett. Som fallback hade jag Amex Platinum redo, för den bör ge access här oavsett biljett. Det är en bit längre att gå via T1. Som bonus… de har installerat nya kameror så allt kan lämnas i väskorna… dator, necessär…Visa bifogad bild 128228Klicka för att utvidga...

Tycker den där räkplattan var torr och mycket sämre överlag jämfört med Pontus. Men goda vita har de, samt champagne.

T2 prio security öppnades igår och T1 ingång ska stänga i närframtid. Går dock att gå in båda vägar oberoendw av biljett.

Happy skärtorsdag från Galleries First LHR T5. Det blev en steak & ale pie och ett schysst tjut. På väg hem från en kombinerad nöjes- och jobbresa som varit ganska hektisk, ska bli skönt att inte göra så mycket alls i ett par dagar.
20220414_114524-jpg.128250

20220414_113654-jpg.128251

Hej från Aurora i T2 på Arlanda. De fintade oss med att ha flyttat ingången men vi kom rätt ändå. Gott om plats, hyfsad mat och knappt något folk alls i en trevlig Terminal 2. Vilken skillnad mot T5.

Testar loungen i Charleston för första gången äntligen då flyget blev lite sent till NY. Vi brukar alltid gå från bilen takt in på planet men idag blev det inte så.

En mycket trevlig PP lounge där man kan beställa lite smårätter från en digital meny och en liten bar. Ganska fullt men inte packat för att vara påsk.

Katten Jesper ger den 5/5 då han fick äta lite rökt skinka.

pxl_20220415_181727781-jpg.128292

Back