Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

Maja

Medlem
Har varit struligt hela dagen. Tog en evighet i morse (strax efter kl 09:00) att boka en A* resa då även agenternas system inte svarade/låg nere långa stunder.
 
Jag får riktigt dåliga vibbar och tror inte alls att det här är IT-relaterat utan snarare har med den finansiella krisen i bolaget att göra.
Nu var det F&F erbjudande förra veckan och så fort det erbjudandet var avslutat kom ett nytt erbjudande för guldmedlemmar. Allt handlar om att få in bokningar och cash just nu.
Och som vaket uppmärksammades i annan tråd (nedan) ställde man in räntebetalningar som förfaller senare i månaden. Den typen av åtgärder gör man inte om man inte måste... Uppenbart att likviditetskrisen är värre än vad man vill få folk att förstå. Att betala ut pengar till andra flygbolag i inväxling mot den egna "valutan" EB-pooäng betyder bara pengar ut. Och det är nono just nu. Det är min teori i alla fall.

SAS aktier | Sida 99 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 

fcx

Medlem
Jag får riktigt dåliga vibbar och tror inte alls att det här är IT-relaterat utan snarare har med den finansiella krisen i bolaget att göra.
Nu var det F&F erbjudande förra veckan och så fort det erbjudandet var avslutat kom ett nytt erbjudande för guldmedlemmar. Allt handlar om att få in bokningar och cash just nu.
Och som vaket uppmärksammades i annan tråd (nedan) ställde man in räntebetalningar som förfaller senare i månaden. Den typen av åtgärder gör man inte om man inte måste... Uppenbart att likviditetskrisen är värre än vad man vill få folk att förstå. Att betala ut pengar till andra flygbolag i inväxling mot den egna "valutan" EB-pooäng betyder bara pengar ut. Och det är nono just nu. Det är min teori i alla fall.

SAS aktier | Sida 99 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
Det vi har lärt oss från tidigare kriser tyder snarare på motsatt beteende.

Kostnaden för en awardresa för SAS uppstår först när flyget avgår, men de kan tillskriva sig intäkten i form av poäng och pengar direkt vid bokning.
 

Filip

Medlem
Nu har jag varit i kontakt med SAS 2-4-1-bokning 4 gånger. Det jag kan konstatera är att om jag bokar på hemsida så fungerar det. Men i mitt fall är detta ändringar på redan befintlig bokning därav ringer jag in. Konstaterar också att ingenting av det jag ser på hemsidan via Bonusresor med Star Alliance | SAS syns alternativt kan bokas av agenten.

Exempel, söker GOT-IST 26 dec. jag får 9 förslag, de ser 0 förslag. Jag ber dom söka KUL-CPH 8 jan 2023 jag ser tillgängliga platser, den första agenten ser tillgänglighet men hänvisar till att TK inte biljetterat och kan därmed inte boka. Ringer igen och den andra agenten säger att det inte finns någon tillgänglighet alls.

Hopplöst läge!
 

DavveP

Medlem
Bokade via kundservice en *A resa i lördags. Tyvärr blev det en miss i samband med betalning som handläggaren gjorde så att biljetterna inte kunde ställas ut, vilket jag även såg på webben att det var något knas. Hade på min "to do"-list att ringa in för att åtgärda felet. Men plötsligt idag ringer en handläggare upp från SAS och vill åtgärda felet så de kan ställa ut biljetterna - vad säger man om det? Katjing! Otroligt kompetent kille, som även gjorde en annan ändring i bokningen utan kostnad. Och det är då jag drar kortet om han kan hjälpa mig med min andra *A resa som ska bokas, och dessutom som var lite komplicerad. Han ordnande det utan problem och föreslog själv några lösningar. Ibland ska man ha tur i oturen :)
 
Jag får riktigt dåliga vibbar och tror inte alls att det här är IT-relaterat utan snarare har med den finansiella krisen i bolaget att göra.
Nu var det F&F erbjudande förra veckan och så fort det erbjudandet var avslutat kom ett nytt erbjudande för guldmedlemmar. Allt handlar om att få in bokningar och cash just nu.
Och som vaket uppmärksammades i annan tråd (nedan) ställde man in räntebetalningar som förfaller senare i månaden. Den typen av åtgärder gör man inte om man inte måste... Uppenbart att likviditetskrisen är värre än vad man vill få folk att förstå. Att betala ut pengar till andra flygbolag i inväxling mot den egna "valutan" EB-pooäng betyder bara pengar ut. Och det är nono just nu. Det är min teori i alla fall.

SAS aktier | Sida 99 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Jag hoppas naturligtvis att jag har fel. Men det är lite för många buggar just nu, inte bara i IT och räntebetalningar, för att det ska kännas bra.
 
Toppen