Senaste nytt

Fast track på Arlanda med Lufthansa fligt (Eurobonus Gold)

Hej! Ska flyga Arlanda - Munich nu på torsdag och undrar om Fast Track är tillgängligt på Arlanda? Har läst att det varit problem just för Lufthansa flighter.

Bör tilläggas att bokningen är en ekonomiklassnokning, dock är jag Eurobonus guldmedlem.

Om det är tillgängligt, är det fortfarande en gäst som gäller?

Fasttrack är tillgängligt.

Bara att glida igenom :)
Hur är det egentligen med resesällskap? Har en resa med syskonbarn på två olika bokningsnummer. Jag är ensam på ett, Diamond. Frun och två barn på ett, är Gold. Kan vi få igenom alla? Är en morgon i sommar så kan ju vara en stor fördel.

Man får ta med sig fyra familjemedlemmar.
Förutsatt att alla reser med samma SAS flyg. Förr fick man ta med sig en gäst/familjen när man reste med Star Alliance men SAS ändrade reglerna ett par år sedan. En EBG (eller högre) som inte har gäster och reser med vilket Star Alliance bolag som helst får fortfarande utnyttja SK Fast Track.

Förutsatt att alla reser med samma SAS flyg. Förr fick man ta med sig en gäst/familjen när man reste med Star Alliance men SAS ändrade reglerna ett par år sedan. En EBG (eller högre) som inte har gäster och reser med vilket Star Alliance bolag som helst får fortfarande utnyttja SK Fast Track.
Så i och med att jag åker med Lufthansa så gäller det inte att ta med familjemedlemmar för Guld eller Diamond? Då är det endast personen i fråga?

Så i och med att jag åker med Lufthansa så gäller det inte att ta med familjemedlemmar för Guld eller Diamond? Då är det endast personen i fråga?
Ja, men visa ditt EBG/EBD i fast track när du kommer igenom med ditt boardingkort och förklara att din fru/barn reser med dig så släpper de igenom dem (på Landvetter). Har gjort detta ett flertal gånger och aldrig varit några problem.

I mars fick jag gå genom med familjen (4 pers) när jag reste med Lufthansa från Arlanda. Är EBG och åkte ekonomi.

Toppen