Senaste nytt

Santiago, Chile som turistmål juni, juli?

micke

Medlem
Försöker hitta nåt trevlig resmål att bränna mina poäng på och har kollar runt på resor. Vi försöker hålla nere resekostnaderna och då verkar Santiago var ett bra resmål eftersom det måste klaffa med båda mina Eurobonuspoäng samt Marriottpoäng.
Funderingen är att resa iväg kanske 10 dagar till Santiago och 5 dagar till Vina del Mar.
Någon som har input på detta? Vet att det knappast är den bästa tiden på året med vädret men hur illa är det? Och hur är det med säkerheten i Santiago. Bör man oroa sig?
Tacksam för all input och tips.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har varit i Santiago två ggr på tjänsteresa för 5-6år sedan och vet det var svårt att flyga med Star Alliance dit då.

Bär det inte emot att åka skidor i juni-juli så ska Chile ha bra skidåkning. Många av de bästa områdena (både puder och resort) ligger nära Santiago.

Tack. Den var inspirerande. Får grotta ner mig mer i den när jag får tid.
Vad tänker du annars ang. säkerheten? Om man bortser från demonstrationerna som jag antar har upphört nu. Kände ni er säkra att strosa runt på gatorna?
Absolut men det gäller ju att tänka till, inte gena genom mörka/folktomma gränder osv och ta en taxi/Uber vid längre sträckor. Inget särskilt just för städer i Sydamerika, samma gäller i Europa/USA också.

Toppen