Senaste nytt

Qatar övergår till Avios, slutar med Qmiles!!

intuition

Medlem
De har inte höjt poängpriserna. Däremot så har de återinfört bränsletillägg på bonusresor vilket är trist.
...
Är du säker att det är just bränsletillägg de lagt till?

Jag tittar nämligen på en award där revenue-biljetten har bränsletillägg på omkring 3 500 kr men där bonusresan anges kosta 1500 kr totalt i skatter&avgifter. Jag hittar inget sätt att få en specifikation på den avgiften så jag kan inte se om det finns ett bränsletillägg eller ej, men det är iaf inte samma som på en betald biljett.
 

Homer

Medlem
Jeg vet en som överforde avios till privilegeclub och set gick bra. Men sedan konstaterade han att qatar har höjt awards och inflrde nyss en bokningsavgift så han blev sur. Vet ej själv då jag inte kör qatar men andrahandsinfo.


Jaha?
Det som är intressant är ju när det skiljer att boka samma reward via Qatar och BA, HFP har ett exempel

We will look at this in more detail in the coming days, but here is an example:
  • Qatar Airways Business Class from Heathrow to Dubai via Doha – £534 taxes and charges via ba.com,
  • £484 taxes and charges via qatarairways.com






Jag kollade själv på ARN-DOH i Business
det blir samma kostnad via ba.com som via Qatar.

Total price 43000 Avios + 1108.00 SEK

Det vore intressant att veta om det skiljer något på tillgängligheten.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Är du verkligen säker på att det förlänger utgångsdatumet med 36 månader att föra över Avios från ett annat program eftersom utgångsdatumet inte tydligt går att utläsa hos BAEC? Jag har sett flera påståenden om att överföringar av Avios mellan BAEC och Iberia Plus inte ger en sådan förlängning, så frågan är om överföring från Qatar funkar annorlunda?
Ja, jag hade 2.5 år kvar, efter överföroingen har jag 3 år kvar. Blev själv förvånad, för det funkade ju inte med Iberia som du säger.
Hade jag tänkt till så hade jag bara fört över 2400...
 

cnord

Medlem
Ja, jag hade 2.5 år kvar, efter överföroingen har jag 3 år kvar. Blev själv förvånad, för det funkade ju inte med Iberia som du säger.
Hade jag tänkt till så hade jag bara fört över 2400...

Hvor ser du at det er 3år nå? :)

(Man kan jo flytte poengene tilbake til Qatar privilege club og til BA executive club igjen så mange ganger man vil ,så jeg er ikke sikker på at selv om det vises på BA.com som aktivitet så gjelder det som aktivitet på kontoen?? 23-Mar-22 Collection: Qatar Exchange 2,500 avios )
 

Tomas E

Medlem
Ja, jag hade 2.5 år kvar, efter överföroingen har jag 3 år kvar. Blev själv förvånad, för det funkade ju inte med Iberia som du säger.
Hade jag tänkt till så hade jag bara fört över 2400...
Hvor ser du at det er 3år nå? :)
Jag undrar samma sak och känner mig ärligt talat väldigt korkad, för när jag loggar in på mitt BAEC-konto hittar jag ingenstans där utgångsdatumet för mina Avios står utskrivet. De enda datumen jag kan se är "Membership year ends" och "Card expiry date", oavsett om jag går in via webbläsare eller BA-appen. Vad har jag missat???
 

gdaily

Medlem
Jag undrar samma sak och känner mig ärligt talat väldigt korkad, för när jag loggar in på mitt BAEC-konto hittar jag ingenstans där utgångsdatumet för mina Avios står utskrivet. De enda datumen jag kan se är "Membership year ends" och "Card expiry date", oavsett om jag går in via webbläsare eller BA-appen. Vad har jag missat???
Jag ser det i Awardwallet. Använder inte alla människor detta för att hålla koll på sina program?
 
Toppen