Senaste nytt

När återgår Arlanda till ”ordinarie” terminaler?

Senator

Moderator
Goda nyheter från mina kontakter på AF/KLM kom precis:

"Good news for Arlanda, the Menzies T2 “Aurora lounge” will open on Saturday! All ours guests are welcomed from 08:30 to 19:00 every day."

Lördag i detta fall är 12:e februari, 2022! Tyvärr inte öppet för fakirerna men annars ett steg i rätt riktning.
 

Osten

Medlem
Goda nyheter från mina kontakter på AF/KLM kom precis:

"Good news for Arlanda, the Menzies T2 “Aurora lounge” will open on Saturday! All ours guests are welcomed from 08:30 to 19:00 every day."

Lördag i detta fall är 12:e februari, 2022! Tyvärr inte öppet för fakirerna men annars ett steg i rätt riktning.
Woho! Utmärkta nyheter!
Jag kommer passera förbi på söndag 13e februari, hoppas dina kontakter har fått ta del av korrekt information. ;)
 

011430121

Medlem
Talade med gate agenten i går om BA kommer att flytta till T2 den 27 mars
Jag har en biljett ARN-LHR-ARN ut den 25 mars där det står T5 return den 27mars ankoms till T2, han sa att det inte är klart ännu, men lutar att de inte blir någon flytt till T2 just nu.
Fick ingen förklaring varför inte det blir ev. någon flytt.
 

ARN018

Medlem
Talade med gate agenten i går om BA kommer att flytta till T2 den 27 mars
Jag har en biljett ARN-LHR-ARN ut den 25 mars där det står T5 return den 27mars ankoms till T2, han sa att det inte är klart ännu, men lutar att de inte blir någon flytt till T2 just nu.
Fick ingen förklaring varför inte det blir ev. någon flytt.
Anledningen till att non schengen flighter inte flyttar över till T2 är att det ligger ett skyddstopp på kurerna för passkontrollanterna (dålig ventilation m.m), så innan det är löst kommer varken BA eller något annat non schengen flyg över till T2 tyvärr...
 

011430121

Medlem
Anledningen till att non schengen flighter inte flyttar över till T2 är att det ligger ett skyddstopp på kurerna för passkontrollanterna (dålig ventilation m.m), så innan det är löst kommer varken BA eller något annat non schengen flyg över till T2 tyvärr...
Tack för att du delade med dig om den informationen, känns som insider vilket de flesta av oss uppskattar istället för alla gissningar.
 

Gerad88

Medlem
Anledningen till att non schengen flighter inte flyttar över till T2 är att det ligger ett skyddstopp på kurerna för passkontrollanterna (dålig ventilation m.m), så innan det är löst kommer varken BA eller något annat non schengen flyg över till T2 tyvärr...
Är inte T2 kurerna öppna? Kanske dålig ventilation i hela passhallen då.
 

011430121

Medlem
Har en bokning i augusti med BA, när jag bokade var det terminal 2 som gällde enligt bokningen, fick mail igår där de informerade att det är terminal 5 som flyget kommer att avgå ifrån.

För mig spelar det detsamma förutom att loungen Norrsken är den sämsta loung jag har besökt någon sin
 
Toppen