Senaste nytt

SAS meny långdistans affärsklass från 1:a februari 2020

tänkte mer på starkare dryck alltså - kanske en trivial fråga, men det är fortfarande så att man kan när som helst be om påfyllning och/eller ny dryck och annat som tidigare stod på menyn (givet att den nu inte är tillgänglig)?
Det finns personal i galley, vill du ha en GT eller något annat tar de fram det åt dig. Vill du ha snacks står det framme. Det är väl generellt en lite mindre total meny men annars är det mesta som innan förutom själva matservering som sker från bricka.

Det finns personal i galley, vill du ha en GT eller något annat tar de fram det åt dig. Vill du ha snacks står det framme. Det är väl generellt en lite mindre total meny men annars är det mesta som innan förutom själva matservering som sker från bricka.

Ja man kan väl inte ringa på klockan, fast man åker i business klass, och förvänta sig att bli serverad?

Man måste gå och hämta själv?

Ja man kan väl inte ringa på klockan, fast man åker i business klass, och förvänta sig att bli serverad?

Man måste gå och hämta själv?
Det finns mig veterligen en call button du kan trycka på. Så om du inte vill gå upp och hämta något själv så kommer personalen säkerligen komma ut och fråga vad du vill ha.

Personligen tycker jag det är skönt att sträcka lite på benen så ja går gärna upp och hämtar det jag vill ha.
Crew kommer ju ut med saker på ett fat ibland också utan att man ber om det.

Är det någon som har bilder på senaste meny till USA?
Långt ifrån hela menyn, men hittade dessa bilder i telefonen från ARN-ORD i onsdags. Matbilden visar hälleflundra som serverades istället för laxen.
1679685016530.jpeg

1679685088901.jpeg

1679685094571.jpeg

Sitter på SK927 nu och det är samma meny som ovan. Här är andra serveringen:

image.jpg

Ankbröstet kan varmt rekommenderas. Glassen är inte mycket att hurra för.

Toppen