Senaste nytt

World Health Organization International Certificate of Vaccination

VMIKAJ

Medlem
Jag såg att Filippinerna inte godkänner Svenska Covid bevis utan man ska ha WHO's ICV. Jag har sökt med ljus och lykta och kan inte hitta någonstans vart man ansöker om det.
Är det någon som vet något om det?

Jag planerar att gå till min vaccinatör, och ta med mig såväl slipparna (som bl.a. visar batch.nr) som jag fick när jag fick mina Codid-vaccinationer, samt mina Covid-bevis från eHälsomyndigheten, och be dom snällt att föra in uppgifterna i gula boken och signera och stämpla den enligt konstens alla regler.

Tack för infon! Kan man även få ut ny bok på vaccinationscentral, jag har ingen överhuvudtaget?

Jag såg att Filippinerna inte godkänner Svenska Covid bevis utan man ska ha WHO's ICV. Jag har sökt med ljus och lykta och kan inte hitta någonstans vart man ansöker om det.
Är det någon som vet något om det?

Även jag har sökt en hel del angående det här då det känns helt galet att de inte skulle acceptera Svenskt Covidbevis.. Har hittat den här sidan som ändå borde kunna anses vara ganska officiell... List of Countries/Territories/Jurisdictions with Accepted Recognized Vaccination Certificates | Visa-Free Entry Philippines
Det står inte att det är just Covid Vaccin som är godkänt i ovan länk men den listan kom upp efter att jag klickat vidare från den här sidan, läs stycket längst ned:
DOT welcomes IATF approval to accept the national VaxCert of 12 additional countries

Detta känns trots allt inte 100 då det är den enda källan jag hittat på att Svenskt Covidbevis skulle vara godkänt så jag ska skicka iväg några meddelanden och återkommer sen om jag får svar.

Jag beställde från amazon. Kostade 50kr. Tog sen med mig information om batchnummer osv när det var dags för min tredje spruta förra månaden. Dom var snälla på vaccinationsmottagningen att fylla alltihopa. Ordnade stämpel och det som behövdes. Det ska gå att ordna på exempelvis VaccinDirekt, SveaVaccin och andra ställen också mot en summa (200-300kr).
Detta gäller i Örebro. Hur det fungerar i andra städer kan jag ej svara på.

Toppen