Med tanke på just BA:s historik så är ju den egna inkompetensen det jag misstänker före en eventuell attack.Min armchair-analys är att Ryssland/FSB/GRU nu aktiverat sitt nät av agenter/operatörer som infiltrerat företag i Väst framförallt inom IT-drift sektorn, det kan vara personer som stödjer Ryssland eller de mer klassiska som värvats genom pengar, sex, skulder eller andra prekära problem som de fått hjälp med och nu står i skuld till sin uppdragsgivare.
Dessa illegalister är mycket svårare att värja sig mot än rena cyberattacker från utsidan, dock kan de från utsidan operera tillsammans ex en nätverkstekniker på insidan som öppnar ”rätt” portar i en brandvägg eller tar ned ”rätt” server för "underhåll" när attacken inleds.
Jag har anmält mitt eget inlägg utifall de bryter mot regler eller anses opassande så får moderatorerna avgör om det är ok eller inte.
Jag förstår resonemanget, fast timingen är väl ändå lite misstänkt?Med tanke på just BA:s historik så är ju den egna inkompetensen det jag misstänker före en eventuell attack.
Min armchair-analys är att Ryssland/FSB/GRU nu aktiverat sitt nät av agenter/operatörer som infiltrerat företag i Väst framförallt inom IT-drift sektorn, det kan vara personer som stödjer Ryssland eller de mer klassiska som värvats genom pengar, sex, skulder eller andra prekära problem som de fått hjälp med och nu står i skuld till sin uppdragsgivare.
Dessa illegalister är mycket svårare att värja sig mot än rena cyberattacker från utsidan, dock kan de från utsidan operera tillsammans ex en nätverkstekniker på insidan som öppnar ”rätt” portar i en brandvägg eller tar ned ”rätt” server för "underhåll" när attacken inleds.
Jag har anmält mitt eget inlägg utifall de bryter mot regler eller anses opassande så får moderatorerna avgör om det är ok eller inte.
IT-inkompetensen kanske består i att de inte ens inser att det är en cyberattack?Skulle inte tro att de har lust att erkänna om det är en cyberattack oavsett om det var det eller inte. Troligen på inrådan av säkerhetsmyndigheter
Han verkar ha samma skor som snubben som arbetar på SAS-IT....Det här ska visst vara en bild från BA:s IT avdelning
![]()