Senaste nytt

Dubbla poäng med SAS MC 11-13 Februari 2022

@Håkan Kjellman Det lät ju som att du var nöjd med att få en voucher på avbokningen. Då kan du alltid köpa ett presentkort på Giftcard | SAS nu under 2x-helgen (och inte lämna tillbaka det!) för framtida resor. Då åstadkommer du samma sak som att avboka och ta voucher. Det är varken manufactured spend eller moraliskt fel i mitt tycke, och det görs hela tiden. Handlar bara om periodisering.

T.ex. populärt att köpa presentkort på COOP eller Systembolaget för att klara 2-4-1-vouchers. Eller som jag gjorde förra helgen när jag bokade skidresa med 10 dagars betalningsvillkor och betalar först nu under 2x-helgen.

Nästan alla köp kan vara legitima eller icke legitima. Det handlar inte om vad man köper, utan vad ens syfte är med köpet. Jag kan köpa en fastighet för ett legitimt syfte, eller för att tvätta pengar - enbart kontoutdraget i sig säger inte vad mitt syfte var. Och legitim/icke-legitim kan vara enligt lag, eller, i det här fallet, vad kreditkortsföretaget anser. Som du ser i mitt tidigare inlägg handlar mitt svar om vad syftet med transaktionen var, inte vad man planerar att köpa. Detsamma gäller det råd jag ger.

Tillägg: F.ö. gagnar det alla att snabbt avråda denna typ av solklara frågor på detta forum. Behöver man fråga, då bör man avstå, för sin egen skull men också för alla andra medlemmar här som kanske har "smartare" metoder. En ökad andel "dumma" försök att få extra poäng innebär att de "smarta" sätt som finns nu kan bli mycket svårare i framtiden. Det märker man redan nu på vissa kreditföretag som har utökad AML/KYC och som i vissa fall låst pengar. Därför tror jag också att de flesta här låter bli att starta en diskussion när någon av medlemmarna ger ett sånt svar som jag gav - ingen vinner på en sådan diskussion.
Jag håller med i grunden, som jag också skrev inledningsvis.

Sedan såg jag en viss antydan i första svaret och betydligt tydligare i andra svaret. Skiljelinjen går inte mellan legitima och illegitima köp, den går mellan dumma och smarta illegitima köp. Och att de "dumma" medlemmarna inte ska förstöra för de "smarta". Det är väl lite där jag reagerar.

Jag betalade precis CSN för 1875 kr. Det stod i appen "kontantuttag". Hmm, brukar det stå så? Och vad innebär det för dubbla poängen?

Ja. Det står så. Det betyder ingenting för de dubbla poängen, funkar som vanligt. Enda skillnaden är att det räknas mot den lägre gränsen av hur mycket du får spendera per 24 timmar.
Alltså att man får dubbla poäng trots allt? Lite märkligt att man får poäng trots kontantuttag?

Jag betalade precis CSN för 1875 kr. Det stod i appen "kontantuttag". Hmm, brukar det stå så? Och vad innebär det för dubbla poängen?

@Doctor-X har förtjänstfullt skrivit ihop en sammanfattning som han generöst nog klistrar in i början av varje kampanj, läs den i post tre i tråden:

Det står att man inte får poäng för kontantuttag, får jag ändå dubbla poäng för Revolut, x,y eller z?
Om man får poäng i vanliga fall har man i tidigare kampanjer fått dubbla poäng, oavsett transaktionstyp.

Hur mycket kan jag fylla på hos Revolut, betala av hos CSN, betala räkningar hos Billhop/Betalo eller annat som begränsas som kontaktuttag?

10 000 SEK/24h
20 000 SEK/96h

På tal om sådant. Är det nogon som vet något sätt att fylla på sitt Uber konto i usd inför framtida resa? Fyller man på sek kan den ju bara användas i Sverige. Vore trevligt att få in lite för nästa veckas resa under kampanjen...

Är det nogon som vet något sätt att fylla på sitt Uber konto i usd inför framtida resa? Fyller man på sek kan den ju bara användas i Sverige. Vore trevligt att få in lite för nästa veckas resa under kampanjen...
Går det att köpa presentkort på Uber i USD?

Annars är nog varianten att fylla på sitt Revolutkort och växla till USD där, alternativt att fylla på i USD direkt för att just få del av de dubbla poängen på utländska transaktioner.

Fick mitt SAS MC idag, men har trots mycket tjat inte lyckats få vara med på kampanjen. Någon som lyckats med tjat? Annars får jag bara önska er andra en trevlig points-helg!

Toppen