Senaste nytt

Lounge på Heathrow - anländer i budiness, reser vidare i ekonomi

mano81

Medlem
Hej alla!

I april har jag en resa från JFK till Arlanda bokad med American Airlines till LHR för sen vidare med British Airways. När jag flyger med AA så är det i business class men tyvärr fanns det bara ekonomibiljetter kvar på BA för nästa flyg till ARN. Allt på en bokning. Jag kommer ha 3:45 h transfer på LHR så det vore trevligt med loungeaccess någonstans. Har jag det? Var i såna fall?

Tack på förhand!

Hej alla!

I april har jag en resa från JFK till Arlanda bokad med American Airlines till LHR för sen vidare med British Airways. När jag flyger med AA så är det i business class men tyvärr fanns det bara ekonomibiljetter kvar på BA för nästa flyg till ARN. Allt på en bokning. Jag kommer ha 3:45 h transfer på LHR så det vore trevligt med loungeaccess någonstans. Har jag det? Var i såna fall?

Tack på förhand!
Utan status eller Priority Pass, nej :(

Förut så fanns det arrivals lounge som man kunde använda om du landade på tex T3 med American men jag tror man bommade igen den när COVID slog till. Så svaret är nog nej ingen lounge tillgång om du flyger vidare i Eco.

Så du kommer anlända LHR T3 och skall över till LHR T5. Det blir mao British Airways loungerna på T5 som gäller om du får access. Jag är inte 100% på att British Airways kommer släppa dig in.

Det du kan göra är att gå till första och bästa British Airways Service Center på T5 och kolla om det finns en "Airport Upgrade" eller AUP. I min erfarenhet runt £60 enkel från LHR till ARN.

Ett annat tips är att bara checka in på JFK-LHR, sen se om du får en sk. "Pro-active Online Upgrade" (POUG) eller om det finns under Manage My Booking. Det kan du iofs kolla redan idag om det är en British Airways biljett.

Tack för alla svar! Jag har bokat via Finnair (Finnair ut). Så här står det i bokningen (om det tillför ny info):
upload_2022-2-3_14-23-5.png

Men för att vara på säkra sidan borde jag få ett annat flyg till Arlanda där det finns business class. Jag kommer för övrigt landa på Terminal 5 och vidare från Terminal 5.

Eftr att ha googlat lite verkar det som att en ska kunna komma in i BAs Arrival Lounge. Efter ytterligare googling verkar AAs Arival Lounge öppnat igen: American Airlines reopens its London Heathrow arrivals lounge Men i terminal 3. Dock står det på AA:s hemsida info om att "Flights must be marketed and operated by American, or marketed by British Airways and operated by American" och då jag köpt via Finnair lär jag väl ändå inte komma in. Eller?

Långt att ta sig mellan terminal 3 och 5 annars?

Last edited:
Eftr att ha googlat lite verkar det som att en ska kunna komma in i BAs Arrival Lounge. Efter ytterligare googling verkar AAs Arival Lounge öppnat igen: American Airlines reopens its London Heathrow arrivals lounge Men i terminal 3. Dock står det på AA:s hemsida info om att "Flights must be marketed and operated by American, or marketed by British Airways and operated by American" och då jag köpt via Finnair lär jag väl ändå inte komma in. Eller?

Långt att ta sig mellan terminal 3 och 5 annars?

med reservation för att något förändrats senaste 2 åren...
[Tips] Besöka lounger på Heathrow Terminal 3 när man flyger från Terminal 5 | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Toppen