Senaste nytt

Qantas på Arlanda i dag?

Det som däremot är lite märkligt är att ett Wizz Air plan från Gdansk vid lunchtid verkar ha omdirigerats från Skavsta till Arlanda. Varför?

I övrigt det mest spännande att hitta är en Air Europa A330.

Hmmm.. Jaja, besvikelsen är stor.. Han beskrev till och med kängurun.. så, det måste vara ett skämt.. Dags att hitta på en luring tillbaka då..

Air France A380 flygning från Tokyo passerade över Stockholm vid 13-tiden men på 40.000 fots höjd.

På tal om A380, även emirates flight till JFK brukar ofta ta rutten rakt över Stockholm. När man ser den en klar dag så blir man rätt imponerad över hur stora kärrorna är, de syns rätt tydligt även på FL400. Jag provade faktiskt att ta en bild på den, med 600 mm glugg kan man (nästan) urskilja att det står "Emirates" på magen på maskinen :)
emirates_a380.jpg

På tal om A380, även emirates flight till JFK brukar ofta ta rutten rakt över Stockholm. När man ser den en klar dag så blir man rätt imponerad över hur stora kärrorna är, de syns rätt tydligt även på FL400. Jag provade faktiskt att ta en bild på den, med 600 mm glugg kan man (nästan) urskilja att det står "Emirates" på magen på maskinen :)
Visa bifogad bild 11656

Najs!
Ligger man däremot på beachen (vilken har jag glömt namnet på) i Dubai så ser man den där undersidan allt för ofta utan gluggar o troligen även med grava synfel. Dvs inflygningen till DXB :) ganska mäktig syn!

Javisst.

Den kom en stor leverans av Vegemite och VB till oss stackars Australiensare som ar lite ovan vid snon, tycker jag.

Toppen