fred80
Medlem
Jag har en bonusresa som är gjord med en utgången Amex 2-4-1 voucher. Efter har ändrat resan nu i två års tid så är det nu efter senaste ändringen att den bonus resan kommer sluta i Zurich och jag har då ingen möjlighet att ändra bokningen så jag kan lägga till sista legget på den biljetten
Så jag behöver då införskaffa en biljett mellan Zurich och Stockholm själv. Jag flyger med Swiss från Montreal till Zurich.
Då jag helst inte vill hämta ut någon väska i Zurich utan försöka få dem incheckad hela vägen till Stockholm och om något av mina val skulle hjälpa vid en ev försening/strul med bonus resan.
1. Betald biljett med Swiss mellan Zurich-Stockholm,
2. Boka en Star Alliance poäng biljett med Swiss
3. Boka en Star Alliance poäng biljett med någon annan bolag inom alliansen
3. Poängbiljett med SAS
4. Betald Biljett med SAS eller något annat bolag från Zürich.
Min fråga om jag ska ha eller behöver någon strategi för min sista biljett som jag ska boka?
Finns det några för eller nackdelar med någon av mina alternativ ovan?
Så jag behöver då införskaffa en biljett mellan Zurich och Stockholm själv. Jag flyger med Swiss från Montreal till Zurich.
Då jag helst inte vill hämta ut någon väska i Zurich utan försöka få dem incheckad hela vägen till Stockholm och om något av mina val skulle hjälpa vid en ev försening/strul med bonus resan.
1. Betald biljett med Swiss mellan Zurich-Stockholm,
2. Boka en Star Alliance poäng biljett med Swiss
3. Boka en Star Alliance poäng biljett med någon annan bolag inom alliansen
3. Poängbiljett med SAS
4. Betald Biljett med SAS eller något annat bolag från Zürich.
Min fråga om jag ska ha eller behöver någon strategi för min sista biljett som jag ska boka?
Finns det några för eller nackdelar med någon av mina alternativ ovan?