Personligen skulle jag säga att i min erfarenhet så skiljer det sig lite mellan Swiss och Brussels över pölen. Hårdvara jämlik, kanske en liten fördel för Brussels med nyare och fräschare kabin. Mat och dryck jämlika. Båda flygplatser är himla smidiga att byta.
Visst så är Swiss Business mellan ZRH-ARN mycket vassare, men inte så mycket vassare att jag skulle riskera det för något annat. Mitt problem med Brussels Business till JFK var att jag fick en "Equipment Change" sista minuten till en äldre "hand-me-down" Singapore Airlines A330-300 som inte var uppdaterat. Det var en dagsresa men mat/dryck var samma.
Fast blir det en Star Alliance-bokning så kommer utresan att kosta dig 65k istället för 60k. Det är antingen 100k med enbart SAS eller 130k om du blandar bolag.
Fast blir det en Star Alliance-bokning så kommer utresan att kosta dig 65k istället för 60k. Det är antingen 100k med enbart SAS eller 130k om du blandar bolag.
Tack för informationen! Då kanske det inte är värt mödan att avboka en del av resan och ev. bli av med två väldigt bra flyg för att få tillbaka 8000 poäng..
Tack för informationen! Då kanske det inte är värt mödan att avboka en del av resan och ev. bli av med två väldigt bra flyg för att få tillbaka 8000 poäng..
I ditt fall hade jag inte gjort det om du är nöjd med de två flygningarna du har. Hade du däremot kunnat få tillbaka en 241-voucher så hade det varit något att ta ställning till - men nu verkar ju fallet inte vara så.