Hej,
Är i samma sits som många andra då jag hoppade på kampanjen med statusmatchning till Platinum och nu fått min resa inställd. Hade bokat ARN-BKK i slutet av januari och även lyckats uppgradera till business. Har blivit ombokad till BKK via HEL, men givet läget i Thailand är jag inte så intresserad av att åka längre. Ska försöka nå Finnair idag, men tänkte kolla om någon här har erfarenhet av denna situation innan jag ringer (kundtjänst är ju kundtjänst
). Har följande funderingar:
1. Antar att jag blir av med min status om jag helt ställer in resan?
2. Jag bör få behålla status om jag skulle boka om resan till BKK till, låt oss säga i höst någon gång, trots att det är efter sista mars?
3. Antar att jag kan avboka och byta destination till någon direktlinje i USA dit det går att flyga och behålla status. Får jag då tillbaka vouchern?
Kan återkomma med input efter att jag pratat med kundtjänst, men tar tacksamt emot input innan dess
Är i samma sits som många andra då jag hoppade på kampanjen med statusmatchning till Platinum och nu fått min resa inställd. Hade bokat ARN-BKK i slutet av januari och även lyckats uppgradera till business. Har blivit ombokad till BKK via HEL, men givet läget i Thailand är jag inte så intresserad av att åka längre. Ska försöka nå Finnair idag, men tänkte kolla om någon här har erfarenhet av denna situation innan jag ringer (kundtjänst är ju kundtjänst
1. Antar att jag blir av med min status om jag helt ställer in resan?
2. Jag bör få behålla status om jag skulle boka om resan till BKK till, låt oss säga i höst någon gång, trots att det är efter sista mars?
3. Antar att jag kan avboka och byta destination till någon direktlinje i USA dit det går att flyga och behålla status. Får jag då tillbaka vouchern?
Kan återkomma med input efter att jag pratat med kundtjänst, men tar tacksamt emot input innan dess