Tack! Det låter superklokt. Behåller nog hemresan som den är. 757 till EWR och sen 787-10 till FRAEftersom jag sällan äter någonting på resorna från USA så måste jag säga United Polaris ombord en B787-10 var överlägsen både Swiss, Austrian och Lufthansa i komfort. Jag har dock ingen aning om mat/dryck eftersom jag avböjer nästa alltid detta. Jag käkar i Polaris Loungen sen sover jag.
Har också provat B77W som håller samma klass.
Jag har bara ett segment dagtid och det var Swiss First där allt var som vanligt med en ändring: all mat förbereda i galley och inga vagnar alls såg jag.
Undvik Austrian, de kräver FFP2-munskydd.
Varför skulle detta ses som något dåligt? Resenärerna informeras om detta innan boarding, sedan är det ett plus att alla innehar kvalitativa maskar.Undvik Austrian, de kräver FFP2-munskydd.
Varför skulle detta ses som något dåligt? Resenärerna informeras om detta innan boarding, sedan är det ett plus att alla innehar kvalitativa maskar.
Det är ju inget nytt med brickan. Den körde de med innan COVID-19 också. Se bilder från United Business Polaris Washington - Frankfurt från mars 2019. Däremot så var det fler brickor innan covid och efterätten kom på en vagn med avec. Det är tyvärr borta.Åkte Uniteds 787-10 från Frankfurt till New York för en knapp månad sedan. Pre departure dricka serverades, det var mousserande. 3 val av varmrätt. Det som upplevdes som lite negativt var att maten serverades på en charterbricka, dvs man serverades en bricka som innehöll sallad, förrätt, varmrätt, ost och efterrätt. Gick inte heller se någon meny, så vet ej om det fanns olika sorters vin. Inga problem att få påfyllning av dricka, personalen var på hugget och verkligen serviceminded. Enligt crew var planet bara ett par månader gammalt. Bra stolar och helt ok utbud av filmer.
Charterbricka
Visa bifogad bild 125432
Flugit SAS (A350) och Swiss (B77W).
Swiss var bättre på det mesta undantaget tonic water och hur pass ny kärran var.
Swiss gav mersmak, SAS nej tack.
Edit. Kändes rätt sorgligt hur pass mkt sämre SAS var. Ingen pre-departure drink, ingen meny. Ingen skugga ska falla på SAS personal, de höll med mig.
Espresso finns hos både Lufthansa och SAS ombord men inte United (tror jag?).Härligt med så många bidrag av erfarenheter! Hur har vi det med espresso ombord ??![]()