Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

9D60FA9F-ECEB-4866-ACCB-E08C86E4207F.png

Nytt rekord hos mig? :D

Då var stunden kommen.

Cirka 2 år senare så har mitt Revolut Metal sett sina bästa dagar. Kortet fick värmeslag helt enkelt.

F370932D-FB3C-4650-B870-0FF9A9068F0F.jpeg

Som ett resultat av detta så var jag givetvis tvungen att beställa ett Guldkort. 820,99 SEK slutade kalaset på.

B8E164C9-5CFD-4E97-96A4-94C66CE27102.jpeg

Återrapporterar med hur det ser ut i verkligheten när är hemma igen och kan ta emot kortet!

Är det någon annan som har varit lika dum och gjort en beställning?

...

Är det någon annan som har varit lika dum och gjort en beställning?
Jag var lite sugen eftersom kortet inte är knutet till en plan. Men avhöll mig från att beställa eftersom jag är lite sur på revolut pga det inte längre går att betala räkningar över IBAN längre.
Har precis fimpat premium planen som jag haft i 2-3 år, så jag bestämde mig att inte stoppa in mer pengar i det hålet.

Revolut startar bank:

Gå med i Revolut Bank
Här kommer viktig information som du bör läsa

Hej!

Vi är glada att kunna meddela dig om att du nu har tillgång till Revolut Bank från din mobilapp!

Som en kund hos Revolut Bank får du tillgång till exklusiva produkter och funktioner. Pengar som du sätter in hos oss skyddas av State Companys ”Insättnings- och investeringsförsäkring”. Läs mer om insättningsförsäkring i den befogade juridiska informationen.

Kunskap är makt
72.png

Precis som allt annat som har att göra med Revolut vill vi att du ska vara informerad. På det sättet har du kontroll över dina pengar. Här följer viktig juridisk information som du ska läsa innan du går med i Revolut Bank UAB.

Kontakta oss via chatten i appen om du stöter på problem.

Revolut-teamet

Jag trodde revolut hade bank licens sedan tidigare...

Undrar om det på sikt resulterar ett de fixar sina trasiga IBAN överföringar, eller om det istället innebär slutet för topup via kreditkort...

• Gilla
Reactions: hco
Jag trodde revolut hade bank licens sedan tidigare...

Undrar om det på sikt resulterar ett de fixar sina trasiga IBAN överföringar, eller om det istället innebär slutet för topup via kreditkort...
Jag gissar att det kan ha att göra med Brexit och att man flyttade hemvisten till Litauen.

Betyder detta att Revolut kommer att fungera olika för de som "går med i banken" (märklig terminologi på svenska, kanske funkar bättre som join the bank [as a customer] på engelska) respektive fortsätter att använda deras fintech-funktioner utan att ha bankkundsstatus? Eller kommer alla kunder att omfattas av insättningsgaranti, vilket väl inte är fallet nu?

Toppen