Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Den enda input jag har är väl att du kollar EXAKT hur många poäng du behöver och EXAKT hur många du får för resan. Behöver du 25k och resan ger 20k är det ju ganska surt att snubbla på målsnöret. :)

Ja, det är klart, tack. Det trillar in 1000 poäng från SAS MC varje månad och mina kvalificeringsperiod är oktober-oktober så det är inte supernoga mer än att det vore trevligt att bli guld så snart som möjligt såklart :)

Behöver få ihop runt 20-25k poäng för att nå guld och tänkte därför göra en MR ARN-CPH-DUS-CPH-ARN under samma dag. 3492 SEK i plus (A) ger då 2250 x 4 = 20 000 poäng. Lite obekväma flygtider men ser bra ut enligt mig.

Detta är min första MR så jag tar ödmjukast emot input och/eller förslag på eventuell annan rutt eller tips i övrigt

Vill såklart göra detta innan den sista januari när x4-kampanjen tar slut
För lite mer än den summan kan du skaffa Amex Elite och få 20.000 baspoäng/år också.

Yes, har precis skaffat det, så det är poängen utöver det som jag behöver för EBG.

Vänta nu. Om du har SAS MC Premium, och Amex Elite, så har du (på ett helår) 32000 poäng och saknar bara 13000. Om du inte haft MC Premium hela ditt intjäningsår så behövs det några tusen poäng till, men om du har fram till Oktober nästa år så behöver du verkligen inte 20-25000 poäng för att uppnå Guld.

Kanske inte absolut billigaste lösningen, men definitivt enklaste: En dagstripp till Göteborg, plus i ena riktningen, go light i andra. Ger 3400 poäng nu under 4x-kampanjen.

Tack för svar, men jag räknade faktiskt in kampanjen. Därav behöver jag 3250 exklusive 4X. I ett hopp om att nå guld.
Jag har själv kollat på BER, men det är svårt att hitta flyg med minst 1h mellan flygen. Annars verkade det vara hyfsade poäng/krona och hyfsade tider.

Tack för svar, men jag räknade faktiskt in kampanjen. Därav behöver jag 3250 exklusive 4X. I ett hopp om att nå guld.
Jag har själv kollat på BER, men det är svårt att hitta flyg med minst 1h mellan flygen. Annars verkade det vara hyfsade poäng/krona och hyfsade tider.
Givet situationen med risk för ytterligare inställda flyg hade jag satsat på att hålla mig inom Skandinavien där det är större chans att SAS-trafiken hålls igång och där det också finns fler avgångar som fungerar med minimitiderna. Kollade snabbt och exempelvis Bergen ser ut att kunna erbjuda nästan vad du behöver i poängväg.

Skulle behöva hitta 3250 poäng under en MR i januari 2022. Någon som har tips?
Utgår från ARN.

Kan lägga till att jag idag är Silver.

Jag tog mig en tur till Aarhus för att hålla mig inom Skandinavien och det gjorde jobbet för att snubbla in som Diamond. Flygplatsen är inte så spännande men det fanns öl och jag lyckades pricka in så att jag precis hann se avslutningen på F1-säsongen innan det var dags att vända hemåt. Via CPH ut och OSL hem.

Toppen