Senaste nytt

Conrad Koh Samui

Nu på väg hem med Swiss.

Om jag kan sammanfatta så var det en mycket bra vistelse.

Dock två minus:
- Bakgrundsmusik som spelas är oftast kass typ kpop eller något annat som inte alls passar när man vill ha en lugn middag eller drink.
- Försök få en villa i hyfsad nivå med frukostrestsurangen så att ni kan gå dit. Om ni måste åka elbil så måste den beställas och det tar ibland upp till 20 min. Sen upp till 20min när man ska tillbaks igen. Kan bli väldigt långa frukostar med mycket dötid.

Bokade resa till Thailand över påsk genom erbjudandet från Lufthansa och tänkte ta fem nätter på Conrad på poäng. Har kollat i appen och på hemsidan både igår och idag och får inte fram några poängpriser - förstår inte varför för det ser ut att finnas lediga rum.

Bara jag som är klantig eller samma för andra?

Bokade resa till Thailand över påsk genom erbjudandet från Lufthansa och tänkte ta fem nätter på Conrad på poäng. Har kollat i appen och på hemsidan både igår och idag och får inte fram några poängpriser - förstår inte varför för det ser ut att finnas lediga rum.

Bara jag som är klantig eller samma för andra?
Är nog som @sembl säger, slut på rum för poäng, vilket är tämligen vanligt på hotell av den klassen.

Det kan vara så att poängrum är slutsålda. Då brukar de inte dyka upp.

Hmm, sannolikt jag som har fel men borde det inte gå att köpa alla rum för poäng? Dvs. att de "billiga" är slut händer lite då och då men man brukar väl ändå få möjligheten att köpa dyrare rum för poäng (även om det ofta är väldigt höga poängpriser)?

Hmm, sannolikt jag som har fel men borde det inte gå att köpa alla rum för poäng? Dvs. att de "billiga" är slut händer lite då och då men man brukar väl ändå få möjligheten att köpa dyrare rum för poäng (även om det ofta är väldigt höga poängpriser)?

I principen så fungerar "bonusnätter" på samma sätt som "bonusflyg". Det är kapacitetsbegränsat, bara fåtal rum/villor per natt till standardpris. Typ exempel är WA Maldives som har EN VILLA per dag.

Sen kan du boka "Premium Award" som ofta är 3-5x dyrare per natt. Aldrig sätt ett exempel där det skulle vara en bra deal. Jag börjar som oftast med att kolla hotell innan jag bokar flyg när jag skall använda poäng.

I principen så fungerar "bonusnätter" på samma sätt som "bonusflyg". Det är kapacitetsbegränsat, bara fåtal rum/villor per natt till standardpris. Typ exempel är WA Maldives som har EN VILLA per dag.

Sen kan du boka "Premium Award" som ofta är 3-5x dyrare per natt. Aldrig sätt ett exempel där det skulle vara en bra deal. Jag börjar som oftast med att kolla hotell innan jag bokar flyg när jag skall använda poäng.

Har en hel del hotell att välja på men skulle gärna ta några nätter på Conrad. Blev mest förvånad över att man inte ens ser "premium award".

edit; Kollade april till oktober och det finns inga möjligheter till poängköp efter mars någon dag. Får se om det uppdateras.

Last edited:
Toppen