Senaste nytt

Cancun / Mujeres / Playa Del Carmen

Buffon

Medlem
Har 15 nätter på plats nästa höst, 2 vuxna och 1 barn på 12 år.
Har varit i Cancun tidigare och spenderade en dag i Playa Del Carmen, gillade det senare resmålet bättre. Någon som sitter inne på tips på restauranger, hotell samt utflykter samt hur man kan fördela de 15 nätterna. Budget på hotell är 2000-4000 per natt, kan bo billigare nån vecka för att bo bättre andra veckan. Köttrestauranger med hög kvalitet står högt upp på listan.

Vad gillar ni att göra? Gillade du Cancun? Jag är inget stort fan av dessa gigantiska turistområden men jag vet att vissa gillar det. Här är tips om du inte vill ha massturism.
Jag skulle ta ett par nätter på Isla Holbox. Kanske också över till Isla Mujeres. Bacalar och även Campeche.
Titta på ruiner. Visst kan man göra de stora men det finns också fina mindre med inte lika mycket turism och där man upplever miljön mer genuint. Ett sådant ex är Ek Balam. Där finns det även en cinote.
Jag skulle planera delar av resan med bil för att kunna vara mer flexibel.

Vill du ha turistort skulle jag rekommendera Playa Del Carmen före Cancun. Tulum upplevs som många som numer exploaterat och dyrt

Vi gillar att sola och bada. Gärna vid ett större/finare poolområde med nära till stranden.

vi tyckte helt okej om cancun, men det var lite för stort. PDC var mycket mysigare och tightare på något sätt. Har du några fina hotell/restauranger att rekommendera där? Vilket område ska man sikta in sig på?

Jag har bott på Hayatt (2019) och i november i år på Hilton. Båda ligger mitt i Playa del Carmen och på stranden och några meter från 5:e avenyn, som är centrum för shopping och restauranger. Hayatt har ett fantastiskt poolområde och mycket bättre strand än Hilton. Hilton är ett all inclusive hotell med tokiga jänkar som har fullt (!) ös i poolen dagen lång.

Vi gillar att sola och bada. Gärna vid ett större/finare poolområde med nära till stranden.

vi tyckte helt okej om cancun, men det var lite för stort. PDC var mycket mysigare och tightare på något sätt. Har du några fina hotell/restauranger att rekommendera där? Vilket område ska man sikta in sig på?
Jag tror andra är mer lämpade att tipsa om hotell där. Första gången jag var där var det jordtrampade gator.

Fundera på om att göra en liten tripp några dagar för att uppleva det mer "riktiga" Mexico.

Toppen