SAS Friends & Family, boka senast 13 December 2021

• Thread starter Thread starter GOTBound
  • Start date Start date
G

GOTBound

Guest
Travel period Scandinavia & Europe: 03 January – 10 June 2022

Travel period US: 03 January – 05 April 2022

ffdec-jpg.124180

Behöver SAS fylla på kassan igen? Boka senast 13 dec, då vet vi att det kommer ställas in flyg för våren och sommaren efter 14 dec....

Som alla gånger tidigare så får denna kampanj inte delas publikt, dvs inte tillåtet att dela länk/lösenord på forumet (som är publikt).

Det är med andra ord inte ok att fråga om detta i forumet. Gör man det kommer åtgärder att tas.

/Moderator

Har bokat några Spanien-resor nu men t.ex. CPH-RIX (Riga) finns inte alls. Vanlig, icke F&F fungerar bra. Något jag missat?

Skoj. Bokade en MR till Barcelona i Plus januari för att säkra EBG.

SAS ändrade precis min GOT-[ARN-CPH]-GDN t&r igen så att returresan blev kl 06:00 och ett segment mindre, inga problem att avboka mot full refund...

Tyvärr innebär detta att jag behöver hitta sweetspoten för en 5 segment flygning från GOT under december eller januari, det bästa jag hittar är GOT-BER [5 segment x4] med övernattning för 1 662 kr F&F pris.

GOT-CPH över dagen finns för 1 400 kr F&F pris men då saknas 1x4 segment.

EDIT:

Jonas C skrev:Skoj. Bokade en MR till Barcelona i Plus januari för att säkra EBG.Klicka för att utvidga...
BCN var ett bra tipps! Jag hittade GOT-ARN-BCN-OSL-ARN-GOT för 1 547 kr med övernattning på ARN.

Har kollat lite men svårt att hitta bra priser. Letar sweetspots i form av weekends ftån CPH under våren, ut fredag kväll och retur söndag. Tips?

Cristoffer Cedergren skrev:Har kollat lite men svårt att hitta bra priser. Letar sweetspots i form av weekends ftån CPH under våren, ut fredag kväll och retur söndag. Tips?Klicka för att utvidga...

Förra kampanjen sänkte de priserna en bit in (surt för oss som slog till direkt). Så om du är flexibel med datum är mitt tips att ha lite is i magen…

Myllys35 skrev:Förra kampanjen sänkte de priserna en bit in (surt för oss som slog till direkt). Så om du är flexibel med datum är mitt tips att ha lite is i magen…Klicka för att utvidga...
Just det, så var det.

Hur länge skall man ha varit aktieägare för att få dessa erbjudanden?

Jag registrerade mitt aktieinnehav i Juni 2021, har inte fått några erbjudanden ännu.

Perfekt med kampanj. Bokade resa för storfamiljen till PMI för ett 80-årsfirande i vår. 1900 billigare/pers än utan kampanj. Extra kul när man bokar för 10 stycken

Taggen skrev:Priserna till USA var så där men det fanns till Washington i Mars för 6600 SEK i Plus.Klicka för att utvidga...
Inte helt dåligt. Jag betalade 7010 SEK för Stockholm-Washington DC förra F&F.

Emme skrev:Har bokat några Spanien-resor nu men t.ex. CPH-RIX (Riga) finns inte alls. Vanlig, icke F&F fungerar bra. Något jag missat?Klicka för att utvidga...
SAS flyger inte längre till Riga, samarbetar med Air Baltic från Stockholm och Köpenhamn.

palmen skrev:Som alla gånger tidigare så får denna kampanj inte delas publikt, dvs inte tillåtet att dela länk/lösenord på forumet (som är publikt).Det är med andra ord inte ok att fråga om detta i forumet. Gör man det kommer åtgärder att tas./ModeratorKlicka för att utvidga...

bompa skrev:Tar tacksamt emot länk och kod via pmKlicka för att utvidga...

Va ju just detta man inte skulle göra pga reglerna!

Jag undrar om urvalet till F&F varierar över tid?

Senaste kampanjen fick jag mailet. Jag var då nybliven diamond med hyfsat antal resor i närtid. Den här gången har jag inte fått mailet.

Så jag vet att mailet fungerar och inte fastnar i spam filer eller liknande. Så funderingen går kring att de inte skickar till alla Diamond varje gång. Kan det stämma?

intuition skrev:Jag undrar om urvalet till F&F varierar över tid?Senaste kampanjen fick jag mailet. Jag var då nybliven diamond med hyfsat antal resor i närtid. Den här gången har jag inte fått mailet.Så jag vet att mailet fungerar och inte fastnar i spam filer eller liknande. Så funderingen går kring att de inte skickar till alla Diamond varje gång. Kan det stämma?Klicka för att utvidga...
Så kan det nog vara. Jag fick inte mailet förra gången men nu har jag fått efter att ha gjort några resor (som ironiskt nog delvis bokades med förra kampanjen).

Jag har fått det varje gång så länge jag varit Diamond oavsett hur få resor jag har haft inbokat så är tveksam till det .

EDIT: Jag har gjort 1 resa med SAS de senaste 20 månaderna och har 1 resa inbokad i januari.

Back