Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Besökte Polaris loungen i veckan. Inga frågor gällande Boardingkort med SAS när vi gick igenom security till Terminal C. Extremt mycket folk men kom igenom inom 10 min. Fantastiskt.
Fullt i a la carte dining, skrev upp oss på 30 min kö-lista. Bra service väl på plats.
Bussen till Terminal B, lounge till lounge, gick på 15 min.
Skönt att äntligen, tillfälligt, få flyga som vanligt igen.

Besökte Polaris loungen i veckan. Inga frågor gällande Boardingkort med SAS när vi gick igenom security till Terminal C. Extremt mycket folk men kom igenom inom 10 min. Fantastiskt.
Fullt i a la carte dining, skrev upp oss på 30 min kö-lista. Bra service väl på plats.
Bussen till Terminal B, lounge till lounge, gick på 15 min.
Skönt att äntligen, tillfälligt, få flyga som vanligt igen.
Några frågor.
•checkade du in (även bagage) i Terminal C för flyg med SAS?
•bussen gör att man slipper ”gå ut och in igen”?
•räcker det med (SAS) biljett i business eller krävs *A-gold för tillträde?
Flyger på onsdag och vore ju trevligt med ett besök. :rolleyes:

Edit. Vilken tid var ni där (på ett ungefär)?

Last edited:
Några frågor.
•checkade du in (även bagage) i Terminal C för flyg med SAS?
•bussen gör att man slipper ”gå ut och in igen”?
•räcker det med (SAS) biljett i business eller krävs *A-gold för tillträde?
Flyger på onsdag och vore ju trevligt med ett besök. :rolleyes:

Edit. Vilken tid var ni där (på ett ungefär)?

Nu var det inte mig du frågade men jag svarar ;)
1. Du checkar in hos SAS, med eller utan bagage. Men tiden styrs av när SAS öppnar incheckning, ingenting annat
2. Du tar AirTrain från Terminal B till C, går genom security vid Terminal C
3. Star Gold kommer man inte in med. Det måste vara interkontinental Business eller First
4. Bussen går ”airside” det vill säga så man inte behöver gå ut för att göra nya security

United har rätt många avgångar till Europa mellan 17:00 - 20:00, som är samma tidsfönster som SAS. Så det blir ganska mycket folk i loungen i min erfarenhet från 16:00 till 20:00. Just nu, kl 18:00 en lördag knökfullt.

Nej. Men flyger du United över Atlanten har du det.
Även om du flyger SAS business ut exempelvis ewr - cph, visst?
Skuggage lounge sökaren på star alliance sidan och fick det så. (Blev nyfiken för egen del)

Edit: jag ska inte posta i nattmössan, svaret står några poster högre upp, mitt åt.

Toppen