Syversen
Medlem
Med effekten att den heller inte kan användas som brödkniv...Ren gissning från min sida - den av avbruten/avsågad med flit så att den inte ska kunna användas som vapen.
Med effekten att den heller inte kan användas som brödkniv...Ren gissning från min sida - den av avbruten/avsågad med flit så att den inte ska kunna användas som vapen.
Undrar på vilka (vetenskapliga) grunder de kommit fram till just 6 cm?
Vad är skillnaden rent skademässigt att få ett 5 cm knivstick mot 6 cm?
Undviker helst att testa själv.
Andra fördelar med att vara tjock är också bra skydd mot kidnappning och att en boll inte har några rynkor.Distansen till inre organ, på en person utan underhudsfett eller betydande muskelmassa. De ligger förvisso aningen grundare (hjärtat min. 5cm in), på vissa, men med 6cm blad ska du vara både rejält pricksäker, stark (bladet måste bottna)... samt hitta en rätt så mager person
Men den där sitter ju fastkedjad.Rapport från Guldloungen på Kastrup. Fullängdskniv! Kan det vara så ändå att det är av besparingsskäl som kniven på Arlanda får fortsätta vara defekt? Visa bifogad bild 124052
Rapport från Guldloungen på Kastrup. Fullängdskniv! ...
Distansen till inre organ, på en person utan underhudsfett eller betydande muskelmassa...