"Ambitionen är att bli Europas bästa flygplatshotell"
Jag har provat hotellet och skriver några snabba reflektioner.
Mottagande:
Jag fick välja om jag ville ha ett rum med bad eller dusch. Tog dusch. Dessutom blev jag värvad till hotellets lojalitetsprogram och fick en värdekupong till restaurangen.
Rummet:
Jag hade ett standardrum (tror jag) på sjätte våningen. Rummet var förstås nytt och fräscht, men ganska litet och avskalat. Jag retade mig på att inte fanns någon kettle och kaffebricka, men hittade så småningom detta i golvnivå i garderoben, men det var så dags då. Badrummet saknade vanlig tvål, man får hålla tillgodo med flytande crème från två väggmonterade behållare. Den i duschen visade sig vara tom, så jag fick gå fram och tillbaka till handfatet medan jag duschade, hela toalett/duschrummet blev förstås blött. Sängen var dock riktigt bra!
Restaurangen:
Jag åkte upp till 12:e våningen för att testa restaurangen. Bad personalen om en bordsplacering för att äta, blev ombedd att vänta. Tog en titt på utsikten och menyn. Restaurangen var inte fullsatt men personalen lät nytillkomna gäster stå och trampa i baren. Jag kikade i menyn och bestämde mig för att prova deras räkmacka. När personalen vid några tillfällen pratat om mig men inte med mig om mina önskemål om bord så tröttnade jag helt enkelt, tog hissen ner i receptionen och gick de få stegen ut i Sky City där det finns ett hyggligt utbud av matställen. Jag valde att kliva in på Stockholm Fisk (vid Radisson) och ta en räkmacka med pilsner där i stället.
Frukost:
Helt ok hotellfrukost.
Sammanfattning:
Kommer jag att återvända? Jag är tveksam faktisk.
Hotellets selling point är helt klart läget, så om jag någon gång har ett tidigt flyg ut så kanske jag testar igen. Då hoppas jag att hotellet slipat bort en del barnsjukdomar.
Jag betalade 1620 kr för rummet, inklusive frukost.