Senaste nytt

Artikel: Test av Clarion Hotel Arlanda Airport, Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan väl bar säga att Homerun funkar naturligtvis med de vanliga loginuppgifterna man har för surfzon eller telia homerun redan med och då behöver man inget kort från receptionen.

Jag bodde på Clarion ARN innan jag åkte till Bonaire några dagar efter dom öppnade. Jag är inte så himla imponerad faktiskt. Var besviken över att man väldigt väl hörde genom väggarna, både andra dörrar i korridoren slå igen samt folket i rummet bredvid. Rummen är ju ganska stilrena, duschen bra men jag tycker ändå känslan var "enkel". Att köpa en Whiskey, 6cl, i baren på plan 12 gick på 192 kronor. Känns rätt saftigt... Sängen var skön men kuddarna hade jag lite svårt för. Så tycker jag...

Har bokat "julnatten" dvs. natten mellan julafton och juldagen då flyget till FRA
avgår kl. 06.00 på morgonen. Känns bra att vara inom gångavstånd från gaten
en dag som den !

"Ambitionen är att bli Europas bästa flygplatshotell"

Jag har provat hotellet och skriver några snabba reflektioner.

Mottagande:
Jag fick välja om jag ville ha ett rum med bad eller dusch. Tog dusch. Dessutom blev jag värvad till hotellets lojalitetsprogram och fick en värdekupong till restaurangen.

Rummet:
Jag hade ett standardrum (tror jag) på sjätte våningen. Rummet var förstås nytt och fräscht, men ganska litet och avskalat. Jag retade mig på att inte fanns någon kettle och kaffebricka, men hittade så småningom detta i golvnivå i garderoben, men det var så dags då. Badrummet saknade vanlig tvål, man får hålla tillgodo med flytande crème från två väggmonterade behållare. Den i duschen visade sig vara tom, så jag fick gå fram och tillbaka till handfatet medan jag duschade, hela toalett/duschrummet blev förstås blött. Sängen var dock riktigt bra!

Restaurangen:
Jag åkte upp till 12:e våningen för att testa restaurangen. Bad personalen om en bordsplacering för att äta, blev ombedd att vänta. Tog en titt på utsikten och menyn. Restaurangen var inte fullsatt men personalen lät nytillkomna gäster stå och trampa i baren. Jag kikade i menyn och bestämde mig för att prova deras räkmacka. När personalen vid några tillfällen pratat om mig men inte med mig om mina önskemål om bord så tröttnade jag helt enkelt, tog hissen ner i receptionen och gick de få stegen ut i Sky City där det finns ett hyggligt utbud av matställen. Jag valde att kliva in på Stockholm Fisk (vid Radisson) och ta en räkmacka med pilsner där i stället.

Frukost:
Helt ok hotellfrukost.

Sammanfattning:
Kommer jag att återvända? Jag är tveksam faktisk.

Hotellets selling point är helt klart läget, så om jag någon gång har ett tidigt flyg ut så kanske jag testar igen. Då hoppas jag att hotellet slipat bort en del barnsjukdomar.

Jag betalade 1620 kr för rummet, inklusive frukost.

Last edited:
Övernattade natten mellan julafton och juldagen. Trevligt bemötande i receptionen
och en voucher på 35:- för baren på 12:e vånngen. Free WiFi (Homerun) funkar bra
och i rummet fanns en kikare för at kunna titta på flygen.
Köpte ett rum till specialpris och uppgraderade så en svit på våning 12 (med extra
säng tll barnet) kostade sammanlagt 1240:-, vilket får anses helt OK. Frukosten
öppnar kl. 05.00 men från kl. 04.00 så finns en lättare frukost framdukad i receptionen.
Kaffet, vilket är det enda intressanta så tidigt, var gott ! Riktigt nöjd med hotellet men
har inte provat någon restaurang eller bar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen