simon_says91
Medlem
Utan att veta något gissar jag väl att det är en presskörning, tåget kommer gå i normal trafik därefter. Kan nämna tågnummer på tisdag!
Utan att veta något gissar jag väl att det är en presskörning, tåget kommer gå i normal trafik därefter. Kan nämna tågnummer på tisdag!
Kul att det är nära nuUtan att veta något gissar jag väl att det är en presskörning, tåget kommer gå i normal trafik därefter. Kan nämna tågnummer på tisdag!
Haha ja det var dem tågnummerna jag skulle nämna, från onsdag alltså. Visste inte om det var public eller inte. X2008 som är tågets "ID" kommer gå på avgången som idag körs av X2035, det tåg som är ombyggt men inte retrofit med nya kabinen.Kul att det är nära nu
Har läst att det börjar revenue service 17 nov, tåg 402/407. Start mitt i veckan, kan det stämma? Kanske lugnare då så det blir mjukstart.
Det kom från ett annat forum som kan läsas publikt, så antog att det är ok att nämnas.. men du får gärna bekräfta närmare avgång att det faktiskt blir ett X2C-sätt dåHaha ja det var dem tågnummerna jag skulle nämna, från onsdag alltså. Visste inte om det var public eller inte. X2008 som är tågets "ID" kommer gå på avgången som idag körs av X2035, det tåg som är ombyggt men inte retrofit med nya kabinen.
Håller ögon och öron öppna. Omloppet som 402 / 407 kör går ju till och från Solna Station också så de gör en spännande omlopp från Depån med det tåget.Det kom från ett annat forum som kan läsas publikt, så antog att det är ok att nämnas.. men du får gärna bekräfta närmare avgång att det faktiskt blir ett X2C-sätt då![]()
NeppSpännande! Går det tillbaka till Stockholm senare på dagen? Jag ska själv hem med Tåg 408 samma dag.
NeppJag gissar tåg 438 tillbaka från Göteborg. Tyvärr fullbokat i 1 klass och funkar tyvärr inte med mina möten den dagen.
![]()
2 klass lugn är blandat 1 och 2 klass vagnar då tågen har ibland två vagnar med 1 klass och ibland bara en vagn. Främst på Göteborg går de tåg med två 1 klass och tågen till Malmö med en 1 klass.Spännande! 2 kl lugn är alltså 1 kl-vagnar så länge det är orenoverat, sen 4-abreast-seating.
Låt mig gissa att SJ så småningom blir sugna på att börja sälja platserna som idag inte går att boka bak i bistro-vagnen...