Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Millenium i Bangkok, ja dom tillhandahåller PCR-test och hela kittet har fått en offert från dom på vad tester och transfer och allt kostar.

Jag kan också bo i ett förråd första natten, men min sambo är lite känsligare för utrymme om man inte är 100% säker på att man kan gå utanför dörren, så efterfrågade en svit.

Ja, jag bokade 96m2. Två sovrum och vardagsrum.
Den "stora" kostnaden är ju inte hotellet. Transport och PCR kostar ju det samma även om man bor i ett skjul.
För egen del tog jag det första som dök upp.

Transfer i ZUR. Måste visa upp alla papper en gång till. Lååånga köer. First och business i samma kö. Tar igenomsnitt 7 min per person.
Hade väntat mig en lugn hundraminuters transfer i loungen, men den går om intet...

Äntligen i loungen. Smidigt att checka in och sequrity
Fick visa thailandpass, pcr test, och Qatar consent form för pcr testet. Det var det. Ja pass så klart
Nu serveras det thai inspirerad mat i lounge dagen till ära
IMG_20211111_121757.jpg
IMG_20211111_121602.jpg
IMG_20211111_114010.jpg

Transfer i ZUR. Måste visa upp alla papper en gång till. Lååånga köer. First och business i samma kö. Tar igenomsnitt 7 min per person.
Hade väntat mig en lugn hundraminuters transfer i loungen, men den går om intet...
Jag hade 2t i ZRH men sket i loungen.
Man hade knappt hunnit med kaffet även om det hade varit kallt.

Herregud vilket haveri till word dokument man fick av Hilton att fylla i för betalning :D
Kändes som att jag skickade mina kortuppgifter till en Nigeriansk prins i förhoppning om att få ett arv snart.

Jag tror orsaken är att man inte har 1 day Test & Go på webben i och med att man har fåt godkännande av ”högre makt” väldigt sent och sådan bokning måste göras manuellt.

Jag drog till med ett hotell som hade dessa alternativ på nätet och slapp dra fram den gamla stensileringsmaskinen som jag ärvt av min mormor.

Jag tror orsaken är att man inte har 1 day Test & Go på webben i och med att man har fåt godkännande av ”högre makt” väldigt sent och sådan bokning måste göras manuellt.

Jag drog till med ett hotell som hade dessa alternativ på nätet och slapp dra fram den gamla stensileringsmaskinen som jag ärvt av min mormor.
Behöver hiltonnätter så ville helst bo där.
Bokningsbekräftelsen har redan dykt upp på mailen för dom första nätterna bokade manuellt och finns i appen.
Det borde väl betyda att jag kan ansöka om Thailand pass nu?

Behöver hiltonnätter så ville helst bo där.
Bokningsbekräftelsen har redan dykt upp på mailen för dom första nätterna bokade manuellt och finns i appen.
Det borde väl betyda att jag kan ansöka om Thailand pass nu?

Ja, det går fint att ansöka om TP.
Du hade nog fått TP även om du bifogat en krognota från kvarterspizzerian också.
Men det är nog bra att ha alla dokument man ska ha och ha gjort allt korrekt...även om man kanske inte behöver det.

Oavsett vilket så kanske det är problem att ta sig med Taxi från flygplatsen om man inte har bokat hotell, PCR och transport.

Toppen