Senaste nytt

[Business] Barcelona-San Fransisco t/r 1257 EUR Air Canada

@pep Du tänker att jag ska boka CPH-BCN separat för att sedan koppla på BCN-SFO med Air Canada?

Då får jag ta avgången kl14:10 som går via Montréal och då kan vi faktiskt flyga GOT-BCN och få ihop det.

Det som gör att jag tvekar över den lösningen är att YUL-SFO trafikeras av Boeing 737MAX 8 vilket inte har lie-flat och känns mer som en Economy Plus stol (som det verkar på de videos jag har hittat, men jag har kanske fel?). Det segmentet är ändå över 6h.

Tåglösningen verkar innebär att jag istället får en övernattning i CPH/OSL/ARN istället för BCN.

Men tack för förslaget och jag ska absolut räkna på dessa olika alternativ också! :)

@pep Du tänker att jag ska boka CPH-BCN separat för att sedan koppla på BCN-SFO med Air Canada?

Då får jag ta avgången kl14:10 som går via Montréal och då kan vi faktiskt flyga GOT-BCN och få ihop det.

Det som gör att jag tvekar över den lösningen är att YUL-SFO trafikeras av Boeing 737MAX 8 vilket inte har lie-flat och känns mer som en Economy Plus stol (som det verkar på de videos jag har hittat, men jag har kanske fel?). Det segmentet är ändå över 6h.

Tåglösningen verkar innebär att jag istället får en övernattning i CPH/OSL/ARN istället för BCN.

Men tack för förslaget och jag ska absolut räkna på dessa olika alternativ också! :)

Det var en tid innan pandemin att AC körde en del lie-flat på YYZ/YUL-LAX/SFO men just nu är det till stor del narrow body. Jag har en MAX om några veckor på YYZ-SFO men det är ingenting jag ens tänker på.

Lie-flat är ovanligt inrikes i USA och mellan Kanada och USA utöver LAX/SFO-NYC/BOS, samt MIA-LAX med American och vissa avgångar mellan hubbar. Mer undantag än regel. Jag har kuskat så mycket runt i Domestic First att jag sällan tänker lie-flat eller inte. Allt är bättre än SAS Plus och vilken som helst europeisk business class ;)

Tack för input! Ska räkna en vända till.....
Haha, du skal snart stoppe med at "räkna" og "tveke" :) Tag en beslutning: Jeg ville tage til BCN samme morgen som jeg (du!) rejser med AC til Montreal. Det bliver sjovt at proeve MAX'en igen? Man kan jo alligevel ikke holde ud at ligge lie-flat hele tiden, saa kig i st.f. lidt paa Vestkysten mens du rejser ned til SFO...kraever saede i hoejre side.

Tack för input! Ska räkna en vända till på detta förslag! Även bättre än SAS Plus longhaul? Tyckte det såg ut som om stolarna var väldigt lika nämligen?
Min erfarenhet är att stolarna är noterbart bredare på de flesta domestic first än sas plus (longhaul). Benutrymmet liknande. Service nivån varierar med hur lång sträckan är osv, kan vara både bättre och sämre jämfört med sas plus (som ju inte direkt är konsekvent heller, men där beror det mer på vilken besättning man fick än vilken sträcka det är).

Toppen