Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Skulle vara roligt att höra om "Fly Premium" är något som ni använder mycket? Har haft högsta nivån ett tag, men än så länge bara uppgraderat bonusresor från Go till Plus inrikes. Har ett SAS Amex Elite också med 1-2 vouchers per år. SÅKLART olika beroende på hur man reser, men vill få lite känsla om det är värt att ha kvar. :)

3-4 bokningar till USA/Asien per år.
15-20 bokningar inrikes per år.
1-2 europabokningar per år.

För andra destinationer använder jag Star Alliance bokningar med Amex 2-4-1 voucher.
FlyPremium är, för mig, helt klart den mest användbara rabatten.

Skulle vara roligt att höra om "Fly Premium" är något som ni använder mycket? Har haft högsta nivån ett tag, men än så länge bara uppgraderat bonusresor från Go till Plus inrikes. Har ett SAS Amex Elite också med 1-2 vouchers per år. SÅKLART olika beroende på hur man reser, men vill få lite känsla om det är värt att ha kvar. :)

Jag har haft högstanivån i drygt 18 månader och har inte använt det en enda gång under den tiden. Men det beror endast på pandemin och det faktum att det varit svårt att flyga till både USA och Kina. Hade 2020/2021 varit "vanliga år" hade jag använt det betydligt mer.

Gemene man (ej nödvändigtvis särskilt många här på forumet :p) som reser två-tre gånger om året och har en spendering med EB-knutna kreditkort på 20.000:- i månaden kommer att ha svårt att nå upp i 200.000 EB-poäng årligen. För en person som drar in 200.000 EB-poäng per år är FlyPremium väldigt attraktivt skulle jag säga.

Har väl nyttjat det på longhaul ett 20-tal ggr i Business. Helt klart bästa förmånen inom eurobonus.

Fattar inte hur ni hittar biljetter? Det finns inte en biljett i business till USA att få tag i?
Såvida man inte konstant ligger elva månader framåt i sin planering...
Jag tittade for någon dag sedan och då fanns det 350+ platser till/från USA i Business med sas. Det är i snitt en per dag. Jag bokar majoriteten av mina resor inom en minut från att biljetterna släppts. Finns hur mycket som helst att välja på då

Fattar inte hur ni hittar biljetter? Det finns inte en biljett i business till USA att få tag i?
Såvida man inte konstant ligger elva månader framåt i sin planering...

Man måste ju som nämnts hänga på låset , vet man när man vill åka 330 dagar innan så bokar man, själv ligger jag i stort sett alltid ett år framåt i planeringen bokade i veckan en Asien tripp i Oktober 2022 och som nämnts så finns det då gott om platser eller i alla fall en hel del

Jag tittade for någon dag sedan och då fanns det 350+ platser till/från USA i Business med sas. Det är i snitt en per dag. Jag bokar majoriteten av mina resor inom en minut från att biljetterna släppts. Finns hur mycket som helst att välja på då
Jo det finns ju 3-8 platser per USA-flight kommande vecka. Och en del platser den här månaden när nu USA öppnar. Men det är ju knappast relevant att skapa en bild över hur fantastiskt många platser det finns bokningsbara utifrån ett snitt från dom förutsättningarna.
För den som reser ensam och är flexibel så visst. Med kort varsel kan det dyka upp en å annan plats eller om man ligger 330 dagar framåt.
Men att hitta business TOR på 2-6 månaders horisont annat än enstaka ströplatser är i princip omöjligt.

Men att hitta business TOR på 2-6 månaders horisont annat än enstaka ströplatser är i princip omöjligt.
Ja det stämmer då platserna släpps 11 månader innan så är det i stort sätt garanti att någon annan har bokat under 5-9 månader.
Vill man boka bonusresor behöver man vara flexibel och ute i god tid, annars får du bara tillgång till "bottenskrapet" som ingen annan vill ha. Det är något man måste acceptera, flygbolagen kommer inte släppa halva kabiner som bonusplatser när de kan sälja samma platser till andra och tjäna mer pengar.

Toppen