Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

kajjan85

Medlem
Jag kan berätta vad som sades till mig för några dagar sedan angående just detta...

Mitt långa leg från Asien (TPE-VIE) blev avbokat av EVA. Jag ringde in till SAS 2-4-1 för att boka om, men agenten hittade inget alternativ. Då jag befinner mig på semester just nu har jag inte tid att leta router eller sitta i kö igen 2 timmar via Skype, så jag frågade om det är ok att jag återkommer och gör ombokningen om 1 månad istället

Jadå, inga problem enligt agenten. Anledningen till att det skulle gå bra även efter 15 dagar var att han inte lyckades hitta några alternativ till hemresa. Då gör de tydligen undantag enligt just den här agenten.

Jag är dock beredd på att det blir problem när jag ringer tillbaka om en månad, men då blir det ju lätt att hänvisa till det här samtalet som spelades in.
 
Jag är dock beredd på att det blir problem när jag ringer tillbaka om en månad, men då blir det ju lätt att hänvisa till det här samtalet som spelades in.

Har resan avbokats så har du ju fått tillbaka din voucher som gäller innevarande månad + nästa men du avboka inte utan tänkte återkomma om en månad?

Samtalen spelas in i ubildningssyfte har jag för mig och det är vad man har möjlighet att godkänna eller inte.
Hade inte räknat med att kunna hänvisa till ett samtal eller ens få ta del av det i efterhand.
 

kajjan85

Medlem
Har resan avbokats så har du ju fått tillbaka din voucher som gäller innevarande månad + nästa men du avboka inte utan tänkte återkomma om en månad?

Samtalen spelas in i ubildningssyfte har jag för mig och det är vad man har möjlighet att godkänna eller inte.
Hade inte räknat med att kunna hänvisa till ett samtal eller ens få ta del av det i efterhand.

Biljetten i sin helhelt är inte avbokad, utan det är endast ett leg som försvunnit.

Angående de inspelade samtalen har jag fräscha erfarenheter från det området också. Jo, de kan lyssna på samtalen för att reda ut vad som tidigare sagts. En agent var snabb på att använda det verktyget för inte så längesedan inte i ett inte allt för olikt fall.

Men visst, SAS kundtjänst just nu känns som rena rama vilda västern, så det är nog dumt att räkna med något baserat på tidigare erfarenheter eller information de ger en.
 

mackan33

Medlem
Biljetten i sin helhelt är inte avbokad, utan det är endast ett leg som försvunnit.

Angående de inspelade samtalen har jag fräscha erfarenheter från det området också. Jo, de kan lyssna på samtalen för att reda ut vad som tidigare sagts. En agent var snabb på att använda det verktyget för inte så längesedan inte i ett inte allt för olikt fall.

Men visst, SAS kundtjänst just nu känns som rena rama vilda västern, så det är nog dumt att räkna med något baserat på tidigare erfarenheter eller information de ger en.

Fick bkk-hnd avbokat på resa bkk-hnd-lhr-muc-got. Enligt samtalet då så behövde jag inte agera inom 15 dagar eftersom de inte hade hittat en lösning på min resa. Jag avbokade efter ca 1 månad och fick tillbaka poäng och voucher, om jag fick tillbaka alla pengar har jag faktiskt inte kollat.
 
Kanon. Tack alla! Det blev en resa till Peking 26 Dec - 9 Jan. Två Business, två plus. Där alla får åka business en sträcka. 180K poäng. Detta kommer lämna mig ganska exakt 100K poäng för att ta frugan ngnstans off-peak med min sista 2-4-1 voucher som går ut i Mars. Överlag nöjd, även om det inte blev drömresan som man hade som målbild när man skaffade Amex Elite. Det är ju svårt att samla poäng nu då man inte flyger...

Måste också säga att de som jobbar i Sveg har extremt varierande kvalitet, kunskap och attityd. Det tog mig tre fyra samtal att få till det, och där en person rakt ut nekade till att det går att köra poäng på både business och plus. Han menad alltså att om man använder upp poängen på business, så försvinner möjligheten i pluss.

Då blev den här inställd. Vad jag förstår har jag en månad på mig att boka nytt då vouchersen gått ut. Tillbaka på sadeln igen. Jag har knappt några extra poäng då jag inte flugit på 18 mån och sagt upp mitt Amex. Finns det någon chans att Sveg hittar något för 4 på ett lov?
 

Jim_

Medlem
Håller på att planera en resan till Taipei framåt senare delen av Juli början av Augusti. Reagerar tillgängligheten på EVAair verkar ytterst lågt. Hittade enstaka avgångar från AMS och inga alls från LHR på United webbplats.
Någon som har nån insikt att dela med sig? Tack på förhand :)
 

011430121

Medlem
Håller på att planera en resan till Taipei framåt senare delen av Juli början av Augusti. Reagerar tillgängligheten på EVAair verkar ytterst lågt. Hittade enstaka avgångar från AMS och inga alls från LHR på United webbplats.
Någon som har nån insikt att dela med sig? Tack på förhand :)
Kolla på Wien och på Paris, före pandemin skulle EVA öppna upp Milano, jag är dåligt insatt hur de har gått med den destinationen.
Lycka till
 

Jim_

Medlem
Kolla på Wien och på Paris, före pandemin skulle EVA öppna upp Milano, jag är dåligt insatt hur de har gått med den destinationen.
Lycka till
Har sett en del flighter från VIE på Aeroplan men inte på United. Betyder det att de troligtvis inte är tillgängliga att boka med SAS EB poäng?
 

palmen

Moderator
Har sett en del flighter från VIE på Aeroplan men inte på United. Betyder det att de troligtvis inte är tillgängliga att boka med SAS EB poäng?
Ingen som vet, du måste ringa och fråga. Det har tidigare inte varit några problem att boka det som övriga star alliance kunnat boka. Stämde till 100% med tillgänglighet för Air Canada innan pandemin.
 

Davvelavve

Medlem
Försöker boka LHR-CPH-IAD med sas men får inte fram förslag trots att jag hittar LHR-CPH med bra tid i sas plus, måste man ringa in för en sådan bokning? Det gäller award.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen