Senaste nytt

Vilken plats återvänder du helst inte till?

Håller på men en lista över de värsta hålorna jag varit i. Vilka rysningar det framkallar att bara tänka tillbaka på en del mycket obskyra ställen man vart på. Håll ut listan kommer.
Men med på den är inte Gdansk eller pattaya som jag båda tycker är helt ok. Pattaya är en mycket trevlig stad bara man håller sig borta från turiststråken waking street, beach road m.m :cool:

Caracas, Venezuela kommer jag nog inte åka till igen. Var där 2006. Skulle du åka taxi så kunde resan ta längre tid än om du gått istället...infrastrukturen i staden var inte den bästa. Sen verkar inte ett människoliv vara värt så mycket....en ihjälskjutet på gatan utanför vårt hotell (tror jag bodde på Intercontinental), så efter den "incidenten" blev det inte mycket vistelse utanför hotellet :)

Caracas, Venezuela check.
Inte ett ställe man längtar tillbaka till. Ett par kollegor till mig vart rånade på flygplatsen 3meter från LH incheckningsdisk av "falska" narkotikapoliser :(

aldrig mer clark city/Angels city (som vi var på för tre veckor sedan)...hela stan var en enda stor horställe som håller igång dygnet runt...kunde ha valt en bättre stad att åka med familjen ;)

Dubai, ett stort disneyland i öknen.
Inga länder där folk är hjärntvättade av religion heller för den delen...

Jag förstår inte varför folk är så fascinerade av Dubai. Visst finns det sämre ställen att åka till, men det är absolut inte ett ställe som står högt upp på min önskelista. Åker hellre till Las Vegas och får en komplett upplevelse istället för en där man tagit bort allt det roliga...

Bogotá / Columbia.Hög kriminalitet.
Bulgaria i sin helhet: skidsemester med kackerlackor i hotellet samt väldig dålig lukt på skidbanan (tydligen gick avloppet under banan och det var inte täckt). Dessa upplevelser kombinerad med världens kaos på flygplatsen i Sofia vid hemresan. En annan gång en genomresa med bil - man hittar inget.OK, bägge hände mer än 25 år sedan men gav djupt intryck.
Sheremetyevo /Moskva. Behövs inte beskriva.

Toppen