Senaste nytt

Amex värvningskampanj - Ansök senast 14 jan 2022

Jag tänker i samma banor. Jag har Elite och Ms D har extrakort.

1. Vi kommer att nå voucher 2 i december och då värvar jag henne till Premium + extrakort för mig
2. Så fort mina värvningspoängen kommer in - det går fort för den som värvar har jag förstått? - säger jag upp mitt Elite
3. Under 2022 spenderar vi på Premium fram till voucher 1. Om det ser ut som vi skulle kunna nå en till voucher kan hon värva mig till Elite - då det har gått 6 månader räknas jag som ny kund igen och med lite tur kan det finnas kampanj igen
4. Vi säger upp hennes Premium och kör Elite resten av året
5. Rinse and repeat varje år

Eller man skulle kunna värva varandra till Elite direkt varje gång men i vårt fall känns det osäkert om vi ska nå 300k spend nästa år. Bättre att börja med lägre avgift fast mindre bra intjäning tycker jag.

Ni som kan, ser ni något problem med detta?

ser ni något problem med detta?

…problemet för mig är att diskutera ingående upplägget öppet på ett forum och i sådan detalj; dessutom med fokus på att utnyttja deras värvningsstruktur till max.

Det är en sak att värva sin partner som en engångsförteelse, helt i sin ordning.
En helt annan att systematisera att värva/säga upp/värva/säga upp/värva osv.

Du kan närmast räkna med att Amex kommer göra det svårare att fullfölja ett sånt här upplägg ju mer det diskuteras öppet.

När jag loggar in på Amex hemsida får jag upp en pop-up med rätt antal poän, d.v.s. 60 000 till vän som väljer Elite, men när jag går vidare till bjud in vän står det att vän som väljer Elite får 18 000 poäng, samma sak i den länk jag skickar - där står det att vän som väljer Elite får 18 000 poäng, men vän som väljer Premium får 30 000 poäng. Verkar helskumt? Är det bara hos mig det ser ut så här, eller är det någon annan som ser samma? Jag har själv Elite.

När jag loggar in på Amex hemsida får jag upp en pop-up med rätt antal poän, d.v.s. 60 000 till vän som väljer Elite, men när jag går vidare till bjud in vän står det att vän som väljer Elite får 18 000 poäng, samma sak i den länk jag skickar - där står det att vän som väljer Elite får 18 000 poäng, men vän som väljer Premium får 30 000 poäng. Verkar helskumt? Är det bara hos mig det ser ut så här, eller är det någon annan som ser samma? Jag har själv Elite.

Ser exakt samma sak som dig, det som visas på hemsidan är 30 000/18 000 men om jag väljer att läsa villkoren står det 30 000/60 000. Mysko, var det för bra för att var sant eller bara glitch?

Är det så att värvarens korttyp styr den värvades belöning? Jag har också Premium för tillfället, njuder jag in en Premium får den 30k, men bjuder jag in en till Elite så får den bara 18k som det ser ut

Hur ser det ur för er som är Elite, om man följer en sådan länk?

Är det så att värvarens korttyp styr den värvades belöning? Jag har också Premium för tillfället, njuder jag in en Premium får den 30k, men bjuder jag in en till Elite så får den bara 18k som det ser ut

Hur ser det ur för er som är Elite, om man följer en sådan länk?
Jag är Elite och det är samma. Förstasidan säger 30 till mig och 60 till min vän men när jag klickar säger den 30+18...

Toppen